Audi Malaysia lebih agresif pada 2017 – A5 Sportback, A3 baharu, serta R8, Q2 dan RS dalam rancangan

2017-audi-a5-bm

Tahun hadapan menjanjikan sesuatu yang lebih bermakna buat Audi Malaysia. Di mana syarikat ini telah mengumumkan perancangan mereka untuk memperkenalkan model baharu bagi tahun 2017 dan juga membawa masuk lebih banyak model S dan RS ke pasaran tempatan. Pengumuman ini dibuat semasa pelancaran B9 Audi A4 petang tadi.

Mendahului barisan model ialah R8 baharu. Malah laman web tempatan juga telah mengeluarkan teaser sejak akhir tahun 2015, namun ia disahkan hanya tiba di pasaran kita pada tahun 2017.

Model generasi kedua ini dijanakan oleh enjin petrol 5.2 liter naturally-aspirated V10, dipadankan dengan transmisi automatik dwi-klac tujuh-kelajuan.

Selain itu, pada tahun 2017 juga, model A5 dan A3 baharu juga dirancang akan diperkenalkan. Audi Malaysia mengesahkan akan membawa masuk versi Sportback bagi A5, yang akan diperkenalkan di Paris Motor Show hujung bulan ini. Manakala bagi model A3 facelift pula dijangka diperkenalkan di pasaran Malaysia dalam versi sedan.

Satu lagi berita gembira, model Q2 compact crossover yang diperkenalkan di Geneva pada Mac lalu, juga dirancang akan diperkenalkan di pasaran tempatan pada tahun hadapan. Di Eropah, sebanyak enam varian enjin ditawarkan, di mana ia diletakkan di bawah Q3, tetapi untuk pasaran kita, mungkin varian 1.4 TFSI empat-silinder yang akan dilancarkan.

Malah Audi Malaysia juga merancang untuk membawa masuk lebih banyak varian S dan juga model RS bagi pasaran tempatan, dengan model RS pertama dijangka dilancarkan pada suku pertama tahun 2017.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required