Kumpulan Naza hadiahkan Kia Rio sedan untuk atlet paralimpik M’sia yang dapat pingat gangsa di Rio 2016

Kia Rio Sedan Malaysia_ 028

Pada 11 September lalu, Naza Corporation Holdings telah berjanji untuk menghadiahkan Kia Sportage serba baharu kepada atlet paralimpik negara yang berjaya membawa pulang pingat emas untuk Malaysia di Olimpik Rio. Atlet tersebut ialah Mohamad Ridzuan Mohamad Puzi, Mohamed Ziyad Zolkefli dan Abdul Latif Romly, yang berjaya memperoleh pingat emas dalam acara masing-masing.

Semalam Pengerusi Eksekutif Bersama Kumpulan Naza, SM Nasaruddin SM Nasimuddin yang juga Presiden Majlis Paralimpik Malaysia (MPM), telah mengumumkan akan memberikan ganjaran berupa sebuah Kia Rio sedan kepada Siti Noor Radiah Ismail yang memenangi pingat gangsa dalam kejohanan sukan berprestij itu.

“Kita perlu mengucapkan te­rima kasih kepada mereka kerana mereka sangat luar biasa, saya berada di Rio semasa mereka ber­aksi di sana dan kejayaan mereka jelas memberikan inspirasi kepada saya. Sebuah kereta Kia Rio akan berikan kepada pemenang pingat gangsa,” katanya dalam Maj­lis Sambutan Wira Paralimpik di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur semalam.

Kia Rio Sedan Malaysia_ 030

Kia Rio sedan baharu ini dijanakan oleh enjin 1.4 liter yang mampu memberikan kuasa sehingga 109 PS pada 6,300 rpm dan puncak tork 137 Nm pada 4,200 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi automatik empat-kelajuan.

Imej yang mirip dengan model hatchback, Kia Rio Sedan turut dipadankan dengan gril radiator “Tiger Nose” yang menjadi signatur Kia. Ia juga tampil dengan paten geometrikal menjadikan Kia Rio Sedan ini memiliki profil yang lebih bergaya.

Selain itu, ia turut dipadankan dengan lampu nyalaan siang (DRL) untuk fokus pemandangan yang lebih optima serta rim aloi yang lebih bergaya bersaiz 15-inci yang dibaluti tayar 185/55 R15.

Bagi ruang kabinnya, ia turut dilengkapi dengan roda stereng telescopic dengan butang kawalan audio, Bluetooth, sistem audio bersama enam pembesar suara serta Audio Head Unit (dengan storan memori 800 MB) sebagai radio dan pemain MP3 dengan sambungan USB, AUX dan RDS.

Untuk elemen keselamatannya, Kia Rio Sedan turut hadir dengan enam beg udara, sistem keselamatan aktif termasuk Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), Pengurusan Kestabilan Kenderaan (VSM), pengesan parkir belakang dan Bantuan Mula Mendaki (HAC) serta cakera brek hadapan dan belakang.

Kia Rio sedan ini ditawarkan pada harga RM72,888 (OTR dengan insurans) dengan waranti selama lima-tahun tanpa perbatuan terhad. Ia ditampilkan dengan empat pilihan warna iaitu Clear White, Bright Silver, Deep Blue dan Signal Red.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required