Kia Sportage 2016 hadiah bagi atlet paralimpik M’sia yang meraih pingat emas di Sukan Paralimpik di Rio

Kia_Sportage_New_Ext-3

Rakyat Malaysia berkongsi kegembiraan hari ini apabila atlet paralimpik negara meraih dua pingat emas pada temasya Sukan Paralimpik di Rio de Janeiro, Brazil. Mohamad Ridzuan Mohamad Puzi muncul sebagai wira pertama apabila menyumbang emas pertama dalam acara 100m T36, sekaligus membolehkan lagu Negaraku berkumandang di Stadium Olimpik Rio.

Disusuli oleh Muhammad Ziyad yang menyumbang emas kedua negara menerusi acara lontar peluru F20. Lebih membanggakan, Muhammad Ziyad mempamerkan aksi luar biasa apabila mencipta rekod baharu dunia dengan lontaran sejauh 16.84 meter.

Bangga dengan kejayaan itu, Naza Corporation Holdings telah berjanji untuk menghadiahkan Kia Sportage serba baharu kepada atlet paralimpik negara yang berjaya membawa pulang pingat emas untuk Malaysia di Olimpik Rio.

[Kemaskini 11/09/2016 18:14pm] Malah syarikat konglomerat ini baru saja mengumumkan insiatif tambahan juga akan diberikan kepada atlet terbabit. Selain Kia Sportage 2016, sebuah unit kediaman suite di Trion 888, Equine Park, Seri Kembangan, yang berharga RM350,000 juga akan dihadiahkan buat atlet paralimpik yang berjaya menyumbang pingat emas kepada negara. Kediaman ini masih dalam pembinaan dan dijangka siap pada akhir tahun 2017.

Menurut Pengerusi dan Ketua Pegawai Operasi Naza Corporation Holdings, SM Nasarudin SM Nasimuddin, yang juga pertama kali dilantik oleh Persatuan Paralimpik Malaysia sebagai penaung, kejayaan dua atlet paralimpik tersebut bukan sahaja mampu dijadikan inspirasi buat atlet lain, bahkan seluruh rakyat Malaysia.

“Saya sangat berbangga dengan kejayaan atlet paralimpik kita yang berjaya membawa pulang pingat emas untuk Malaysia. Dengan itu, Naza turut berbesar hati untuk menghadiahkan Sportage 2016 buat mereka yang berjaya memperoleh pingat emas untuk Malaysia,” ujar SM Nasimuddin.

Kia Sportage serba baharu ini dijanakan oleh enjin petrol 2.0 liter Nu MPI empat-silinder, dan dipadankan dengan transmisi automatik enam-kelajuan. Kuasa yang dihasilkan dari penjana kuasa ini ialah 155 PS pada 6,200 rpm dan tork 192 Nm pada 4,000 rpm.

Bagi pasaran Malaysia, ia ditawarkan dengan dua varian iaitu spesifikasi tertinggi GT Line dan varian asas KX Line dengan pilihan warna Mercury Blue, Fiery Red, Snow White Pearl dan Mineral Silver. Ditawarkan pada harga RM121,888 untuk 2.0 KX Line dan RM141,888 bagi 2.0 GT Line. Ia turut didatangkan dengan waranti selama lima-tahun tanpa had perbatuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required