LRT3: Pertandingan ‘Painting the Rail Future’ dianjurkan – 4 kategori, mulai 13 Okt hingga 13 Dis

LRT3 Launch-03

Prasarana Malaysia Bhd dan MRCB George Kent Sdn Bhd telah menganjurkan satu pertandingan melukis sempena dengan projek LRT3.

Pertandingan ‘Painting the Rail Future’ dianjurkan bermula 13 Oktober hingga 13 Disember ini, terbuka untuk empat kategori iaitu pelajar sekolah rendah, sekolah menengah, penuntut universiti dan orang awam, laporan
New Strait Times.

Menurut Pengarah Prasarana Malaysia dan Projek LTR3, Datin Norlia Noah, penyertaan dari orang awam dialu-alukan untuk mengambil bahagian di dalam pertandingan ini. “Ia merupakan inisiatif transformasi dan boleh dijadikan platform bagi para peserta mempamerkan bakat masing-masing menerusi projek LRT3 ini,” ujar Norlia.

Para pemenang akan diumumkan pada Januari 2017 dan karya yang terpilih akan dipamerkan di ruangan promosi LRT3 termasuk di tapak pembinaannya. Karya akan diadili oleh wakil Prasarana Malaysia bersama golongan profesional yang berkaitan.

Seorang pemenang utama dan dua pemenang di tempat kedua dan ketiga akan diumumkan bagi setiap kategori yang dipertandingkan. Pertandingan ini turut menawarkan wang tunai sehingga RM3,000 dan baucer buku bernilai RM1,000. Setiap penyertaan perlu menggunakan material seperti warna air, krayon, pensil warna dan grafik berkomputer sahaja.

Pemenang akan dipilih berdasarkan kreativiti dan ketepatan karya yang mengikut tema, originaliti dan kualiti gubahan seni yang dipersembahkan. Untuk maklumat lanjut dan borang penyertaan bagi ‘Painting the Rail Future’, boleh dimuat turun menerusi laman web rasmi www.lrt3.com.my.

Projek LRT3 ini telah pun dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 24 Ogos lalu dan bakal dimulakan oleh Prasarana Malaysia Bhd pada awal 2017 ini dijadualkan siap pada 31 Ogos 2020, menelan kos sebanyak RM9 bilion.

LRT3 ini akan menghubungkan Johan Setia di Klang ke Bandar Utama, Petaling Jaya melalui Shah Alam yang melibatkan laluan sejauh 37 kilometer, dengan 26 stesen termasuk satu stesen bawah tanah. Sebanyak 10 stesen LRT akan dilengkapi dengan kemudahan ‘park n ride’ selain dibantu dengan bas pengantara untuk mewujudkan sistem yang bersepadu

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required