Toyota sasar untuk memperkenalkan model produksi EV dengan jarak yang lebih panjang menjelang 2020

2017_Toyota_Prius_Prime_01_147F8488B0069894830BB5CA3B28EB2465138498-e1458741760958_BM

Toyota Motor Corp kini sedang merangka rancangan untuk memproduksikan model kenderaan elektrik (EV) dengan jarak yang lebih panjang menjelang tahun 2020, menurut laporan Nikkei. Malah ini adalah salah satu strategi syarikat bagi terus menjadi jenama automotif yang terunggul di peringkat antarabangsa.

Walau pun pesaingnya termasuk Nissan Motor Co dan Volkswagen AG telah memperkenalkan kenderaan elektrik dengan kosong-emisi bagi pasaran masa hadapan, namun Toyota berkata kebanyakan EV yang ada di pasaran mahu pun yang bakal diperkenalkan hanya untuk jarak dekat, dengan harga yang tinggi serta mengambil masa untuk mengecas baterinya.

Maka, dengan itu, Toyota berazam untuk memproduksikan EV yang lebih mampu milik, selain berkeupayaan dipacu dengan jarak yang lebih panjang serta waktu mengecas baterinya dapat dikurangkan. Malahan Toyota tidak teragak-agak untuk mengubah laluan daripada menghasilkan kenderaan hibrid petrol-elektrik dan kenderaan sel bahan api hidrogen (FCV) dengan lebih aktif mengeluarkan EV yang lebih relevan. Ia juga dianggap sebagai salah satu alternatif untuk menggantikan kenderaan konvensional sedia ada.

Menurut laporan Nikkei itu juga, Toyota bakal menubuhkan satu pasukan khas pada awal tahun 2017 untuk membangunkan EV yang mampu dipandu melebihi 300 km dalam satu kuasa cas penuh.

Pelan rancangan ini juga diletakkan di bawah platform kenderaan sedia ada termasuk Prius hybrid atau Corolla EV.

Toyota turut mensasarkan untuk mula menjual EV jarak-panjang ini pada tahun 2020 di Jepun, yang bakal menjadi tuan rumah Olimpik pada tahun tersebut, selain mempertimbangkan pasaran lain termasuk di Amerika Syarikat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required