Dendrobium – hypercar EV Singapura didedah lagi

Vanda Electrics telah mengeluarkan sebuah video teaser kereta konsep elektrik yang bakal diperkenalkan – Dendrobium – sedikit awal daripada penampilan sulungnya yang dijangka akan dilakukan di Pameran Permotoran Geneva nanti. Ia menerima jolokan sebagai hypercar elektrik Singapura yang pertama, dibangun melalui kerjasama Williams Advanced Engineering.

Seperti yang dapat dilihat melalui video berkenaan, penggayaan kereta ini menampilkan banyak garis-garis tajam dan agresif, baik untuk rekaan luar mahupun dalaman. Menurut pengeluarnya, binaan badan kereta berkenaan terdiri daripada aluminium, gentian karbon dan kaca, termasuk bagi bahagian tengah kereta dua tempat duduk ini.

Dendrodium – yang namanya diambil dari sejenis bunga – turut mewakilkan setiap gerak-geri padanya, termasuk bukaan bumbung dan pintunya daripada bunga yang khusus kepada Singpaura itu. Masih belum ada apa-apa maklumat terperinci yang rasmi mengenai jentera ini.

Apa yang dinyatakan hanyalah Dendrobium akan menampilkan pembangunan sistem pacuan elektrik termaju setakat ini. Dengan gelar hypercar yang digunakan, prestasinya dijangka akan berada pada tahap tersendiri, mungkin juga melebihi apa yang pernah diberikan oleh Tesla Model S.

Perincian lanjut tentang kereta ini akan diperoleh sebaik sahaja ia membuat penampilan sulung di Geneva dalam masa terdekat ini. Sekadar tambahan, produk lain yang dihasilkan oleh Vanda Electrics termasuk trak mini elektrik yang digelar Ant Truck dan sebuah motosikal elektrik, dikenali dengan nama Motochimp.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required