Subaru Exiga Crossover7 dapat versi X-Break ranggi

Subaru Exiga Crossover7 dapat versi X-Break ranggi

Subaru telah menambah variasi X-Break untuk Exiga Crossover7, direka untuk menjadikan wagon tinggi tujuh tempat duduk ini lebih ranggi dan bergaya. Pada varian baru ini, kenderaan tersebut mendapat beberapa perubahan luar dan dalam, serta kelengkapan yang lebih tahan lasak.

Antara perkara yang membezakan X-Break dengan model standard adalah kemasan bawah pintu plastik berwarna hitam, cermin sisi hitam, rim 17 inci kelabu gelap baru dan lencana X-Break ada bahagian tepi dan belakang.

Di dalam pula, terdapat hiasan kulit berwarna hitam dan coklat pada papan pemuka, bahagian penumpang, bersama tempat duduk yang dibalut dengan fabrik kalis air dan kulit sintetik. terdapat juga lapik lantai yang boleh diterbalikkan dan disiram air, sekaligus menjadikannya lebih mudah dicuci, sebagai contoh apabila terkena lumpur atau membawa barang yang basah.

Bagi yang kurang kenal, Crossover7 adalah satu model berorientasikan offroad bagi Exiga yang sudah dijual sejak tahun 2007. Perubahan yang diberi berbanding model standard adalah termasuk kemasan plastik pada keliling kereta, skid plate di hadapan dan belakang, gril lebih besar, lampu penanda LED dan rim aloi 17 inci.

Bahagian dalam juga mempunyai peningkatan, seperti jahitan biru-hijau pada kulit yang digunakan serta panel hiasan hitam-perak. Penggunaan suede dan kulit sebenar pada tempat duduk dan beberapa bahagian lain juga disediakan sebagai pilihan. Tempat duduknya didatangkan secara standard dengan pelarasan elektronik lapan arah, bersama ciri pemanas. Untuk aspek keselamatan, Crossover7 mendapat enam beg udara dan sistem bantuan pemandu Eyesight versi kedua secara standard.

Kuasa kenderaan ini datang daripada enjin empat silinder 2.5 liter N/A yang berkemampuan 173 PS dan 235 Nm, dipadankan bersama transmisi CVT Lineartronic dan sistem pacuan Symmetrical All-Wheel Drive Subaru. Penggunaan bahan api berada pada tahap 13.2 km/l berdasarkan kitaran JC08. Bahagian suspensi kenderaan ini turut dinaikkan sebanyak 20 mm untuk memberikan kelegaan dari tanah 170 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required