GALERI: Mazda CX-3 2017 dengan G-Vectoring Control

GALERI: Mazda CX-3 2017 dengan G-Vectoring Control

Pada Februari lalu, model SUV CX-3 2017 telah disenaraikan sebagai model baharu Mazda bagi pasaran tempatan, malah ia ditampilkan dengan beberapa elemen yang diperbaharui dan juga pertambahan teknologi terkini.

Seperti mana yang dinyatakan sebelum ini, tiada perubahan dilakukan pada bahagian luaran CX-3 2017 ini. Sebaliknya, ia memfokuskan peningkatan di bahagian kabinnya termasuk menampilkan roda stereng yang mirip seperti pada CX-9.

Malah ia juga ditampilkan dengan unit paparan utama Pemanduan Aktif warna penuh, serta kecerahan, kontras dan definisi yang lebih terang. Turut ditambah adalah tempat duduk pemandu pelarasan elektronik dengan dua simpanan memori.

GALERI: Mazda CX-3 2017 dengan G-Vectoring Control

Lain-lain ciri standard masih dikekalkan termasuklah lampu utama dan belakang LED, rim aloi 18-inci, lampu dan pengelap cermin automatik, sistem kemasukan tanpa kunci, butang pemula enjin, bumbung suria, pendingin hawa elektronik, kemasan campuran suede dan kulit, penukar gear di belakang pedal, kawalan kelajuan, sistem hiburan dan informasi MZD Connect dengan skrin sesentuh tujuh-inci, enam pembesar suara dan kamera undur.

Ia turut mengekalkan elemen keselamatan yang sama termasuk enam beg udara, ABS dengan EBD dan BA, kawalan stabiliti, Bantuan Mula Mendaki dan cagak ISOFIX untuk tempat duduk kanak-kanak.

Pertambahan teknologi pada CX-3 2017 ini paling menarik iaitu kini ia ditawarkan dengan sistem G-Vectoring Control secara standard. Ia berfungsi sebagai pengawal tork enjin supaya kenderaan menjadi lebih stabil dan meningkatkan tindak balas stereng.

GALERI: Mazda CX-3 2017 dengan G-Vectoring Control

Bahagian suspensi dan stereng telah disemak semula supaya menjadi lebih sesuai dengan teknologi baharu tersebut. Malahan cermin belakang yang ditampilkan lebih tebal dan kedapan bunyi juga dipertingkatkan.

CX-3 2017 ini masih mengekalkan penjana kuasa iaitu enjin petrol 2.0 liter SkyActiv-G empat-silinder yang mampu menghasilkan 154 hp pada 6,000 rpm dan 204 Nm tork pada 2,800 rpm. Semua kuasa ini disalurkan ke dua-roda hadapan melalui kotak gear automatik SkyActiv-Drive enam-kelajuan.

Walau bagaimana pun, Bermaz turut mengumumkan ada pertambahan harga iaitu RM138,373 (harga atas jalan, tanpa insurans) iaitu RM3,230 berbanding model terlebih dahulu. Ia turut hadir dengan waranti selama tiga-tahun tanpa had perbatuan dan servis percuma selama tiga-tahun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required