Imej render SUV Proton berdasarkan Geely Boyue

Imej <em>render</em> SUV Proton berdasarkan Geely Boyue

Semalam, DRB-Hicom mendedahkan, sebahagian daripada perkara yang telah dibincangkan berkaitan usaha sama Proton-Geely adalah untuk membolehkan pengeluar kenderaan nasional itu menggunakan platform SUV dari model Geely Boyue. Ini akan menjadi pembangunan SUV pertama Proton, walaupun perincian tentangnya masih belum diumumkan.

Jika anda ingin tahu bagaimana rupa SUV berkenaan, di sini kami paparkan imej render bagi SUV berkenaan untuk tatapan anda. Ia menggunakan bentuk fizikal Geely Boyue, dengan wajah depan yang disesuaikan dengan penampilan dari model-model Proton semasa.

Bahagian grilnya diambil dari rekaan pada Proton Perdana, tentunya dengan sedikit perubahan, bagi menggantikan rekaan gril Geely. Bahagian bawahnya pula menempatkan ruang masukan udara yang lebih besar, serta bahagian lampu kabus yang baru. Rim aloi 17 inci dari Suprima S digunakan dalam imej ini.

Imej <em>render</em> SUV Proton berdasarkan Geely Boyue

Di bahagian belakang, perubahan yang dilakukan tidak begitu ketara. Skid plate juga tidak terlalu menonjol berbanding pada Boyue. Lampu belakang juga menerima rekaan baru, tidak lagi mengikut bentuk C seperti yang ada pada model Geely berkenaan. Selain itu, lambang Proton turut digunakan, menggantikan logo Geely.

Walaupun sekadar gambara bebas terhadap sebuah SUV hasil usaha sama Proton-Geely, ia kelihatan sangat meyakinkan juga. Sekurang-kurangnya daripada aspek reka bentuk luaran. Apa pandangan anda?

GALERI: Geely Boyue

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Ahmad Albab on May 25, 2017 at 11:38 am

    buat pilihan untuk 7 seater.. mesti mariii..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • Sgt mnrik..sy psti mmbeli krta suv pertama proton nti..go go proton..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • Kereta nj sgt mnrik..sy psti mmbeli krta suv pertama proton nti..go go proton..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • aaalaina on May 30, 2017 at 10:42 pm

    Buat 7 seater, gantikan Exora. confirm jualan pecah rekod

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  • sri dhanapal naidu on Jun 01, 2017 at 8:45 pm

    Bagus. Proton melangkah ke generasi baru…mesti laku punya…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required