SPYSHOT: Audi Q8 dengan tingkap tanpa kerangka

SPYSHOT: Audi Q8 dengan tingkap tanpa kerangka

Sebelum ini, kami pernah menyiarkan tentang model Audi Q8 Sport Concept yang menggunakan sistem operasi Android. Penggunaan operasi Android bagi sistem infotainmen dalam kenderaan, turut menampilkan aplikasi Spotify dan Google Play Music dengan Google Assistant yang diperkenalkan pada telefon pintar Pixel – semuanya pada skrin sentuh MMI di tengah. Semua perkhidmatan Google ini turut akan dipaparkan pada kokpit maya Audi, untuk memudahkan pemandu.

Terbaru, kami menerima kiriman foto spyshot Audi Q8 yang sedang diuji di Nurburgring. Ternyata ia tampil dengan versi yang lebih sporty dan bergaya berbanding Q7. Ia dijangka akan diperkenalkan secara rasminya pada tahun hadapan, selepas Audi telah mendedahkan dua model konsep Q8 pada tahun ini iaiti di Detroit dan Q8 Sport pula di Geneva.

Model yang dibaluti penyamaran ini tidak banyak mendedahkan elemen yang diperagakan, namun carparazzi kami berjaya merakamkan foto prototaip ini dengan pintu terbuka, menunjukkan tingkapnya tampil tanpa kerangka. Selain itu, foto bahagian ruang dalamannya juga sempat dirakamkan.

Kini, jika model produksi Q8 bakal ditampilkan dengan papan pemuka yang berbeza daripada Q7, kerana nampaknya ia lebih mirip dengan ruang dalaman SQ7, malah ia begitu terserlah pada panel instrumennya.

Malah kelihatan beberapa skrin paparan, satu di bahagian atas papan pemuka dan satu lagi di bawah antara corong pendingin hawa. Walau bagaimana pun ia masih dalam ujian, belum tentu model sebenarnya akan mempunyai ciri sebegini – sama ada kurang atau mungkin lebih banyak elemen yang menarik.

Selain itu, panel bawah juga memaparkan jaluran pada butang panel sentuh, termasuk fungsi bagi pemilihan pemanduan Audi. Turut kelihatan ialah barisan butang fizikal termasuk bagi sistem keselamatan aktif, butang penghidup enjin dan tombol kawalan nada. Difahamkan modul ini belum pernah dilihat pada mana-mana Audi sebelum ini dan bahagian tengah konsep Q8 ini juga kelihatan ditampilkan dengan dua skrin.

GALERI: Model konsep Audi Q8

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required