Scrambler Ducati Mach 2.0 dan Full Throttle 2017

Scrambler Ducati Mach 2.0 dan Full Throttle 2017

Ducati menggunakan acara Wheels and Waves di Biarritz, Perancis untuk memperkenalkan dua versi baru kepada Scrambler Ducati iaitu mach 2.0 dan grafik baru bagi Full Throttle. Grafik bagi dua motosikal ini dihasilkan oleh pereka motosikal kustom terkenal Amerika Syarikat iaitu Roland Sands. Dia juga sebelum ini pernah terlibar dalam penghasilan versi kustom bagi Ducati Panigale 1299 S dan X Diavel.

Scrambler Mach 2.0 mendapat namanya daripada model Ducati Mach 1 250 tahun 1965, dan ia juga adalah sebuah Scrambler berkapasiti 250. Scrambler Mach 2.0 datang dengan pemegang aluminium yang rendah, tempat duduk Flat Track Pro, ekzos dan penutup head hitam, serta sirip penyejuk gaya cafe racer.

Scrambler Ducati Mach 2.0 dan Full Throttle 2017

Bagi Full Throttle pula, grafik tahun 2017 ini menampilkan warna “Shining Black” pada tangki dan mudguard hadapannya. Ia kemudiannya digabungkan dengan panel tepi tangki baru yang menggunakan rekaan chequerboard hitam dan jalur kuning.

Kedua-dua motosikal ini tiba di Biarritz selepas meninggalkan ibu pejabat Ducati di Borgo Panigale, Itali pada 12 Jun, dan mengembara bersama Volkswagen Califonia Ocean dan Volkswagen Amarok. Amarok tersebut diubah suai untuk menjadi stesen radio bergerak yang menyiarkan podcast Radio Ducati Scrambler secara langsung.

Di Malaysia, barisan Ducati Scrambler bermula dengan versi Scrambler Sixty2 400 cc yang dijual pada harga RM49,999. Model lebih besar yang menggunakan enjin 803 cc V-Twin yang terdiri daripada Urban Enduro, Classic, Full Throttle dan Icon pula dipasarkan bermula RM52,499.



Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required