Pusingan keempat MSF di Litar Sepang 4 Julai ini

Pusingan keempat MSF di Litar Sepang 4 Julai ini

Ahad ini, 9 Julai, akan berlangsungnya pusingan keempat perlumbaan Malaysia Speed Festival (MSF) di Litar Antarabangsa Sepang (SIC), menjanjikan saingan hebat lebih 150 buah kenderaan dalam pelbagai kategori. Istimewanya pusingan kali ini adalah terdapat saingan Enduro yang berlangsung 35 minit lebih lama, dengan pertukaran pemandu dan juga mata bonus.

Dalam kategori Race Car Open, Keifli Othman daripada pasukan Mayhem-Fast Autoworks MaxxOil mendahului senarai kedudukan dengan 840 mata setelah memenangi tiga perlumbaan berturut-turut, diikuti Ahmad Akid daripada pasukan SITTY-DNT dengan 635 mata.

Melihat kepada kategori Proton 1800 NA pula, Eelan daripada pasukan VAG Racing berjaya mengambil kesempatan atas kemalangan yang berlaku terhadap Lau Seng Kiat daripada pasukan Ngah Motorsport semasa pusingan sebelum ini, seperti juga Nicholas Au daripada SPV Automotive. Lau masih lagi mendahului dengan 605 mata, tetapi Eelan dan Nicholas berjaya merapatkan kedudukan dengan masing-masing mengutip 575 dan 525 mata keseluruhan.

Seterusnya adalah kategori Saga Cup yang cukup popular, di mana Tommy Lee berjaya memenangi pusingan ketiga kelas Expert. Tetapi, kedudukan pendahulu keseluruhan dimiliki Jay Choong daripada pasukan SMRT yang kini mencatat 695 mata, diikuti Boy Wong daripada pasukan ST Wangan dengan 630 mata. Perlumbaan dalam kelas Novice juga agak sengit, menyaksikan Syed Rizal daripada pasukan SMRT mendahului dengan 550 mata diikuti Ahmad Faizry daripada Loco Racing dengan 545 mata.

Kategori perlumbaan lain yang akan berlangsung semasa MSF antaranya adalah Special Kei, Street Tuned dan Street Tuned 1,600, Super Street, Super 1500 NA dan 1,600 serta 1,800 Race Car. Tiket kawasan paddock dijual pada harga RM20 sebelum 11 pagi 9 Julai dan selepas itu, ia berharga RM35. Untuk maklumat lanjut anda boleh melayari laman web rasmi atau Facebook MSF Racing.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required