Rolls-Royce Phantom 2018 – gambar risalah tersebar

Rolls-Royce Phantom 2018 – gambar risalah tersebar

Model Rolls-Royce Phantom generasi ketujuh sudah berada dalam pasaran lebih 10 tahun, dan syarikat pengeluar kenderaan mewah itu dikhabarkan bersedia untuk memperkenalkan model generasi kelapan hujung bulan ini. Walaubagaimanapun, gambarnya sudah bocor di internet, datang daripada Autohome dan kelihatan seperti daripada risalah digital.

Gril yang sudah menjadi tanda unik model itu dikekalkan, namun kelihatan sedikit pendek bagi menempatkan lampu baru yang lebih lebar dan nipis. Turut dikekalkan adalah lambang “Spirit of Ecstasy” di atas bonetnya. Bahagian bawah bampar kenderaan ini nampak lebih dinamik hasil penggunaan bukaan udara lebih lebar.

Dari tepi, Phantom ini kelihatan seperti adalah versi jarak roda panjang, yang akan mengekalkan profail sama seperti sebelum ini. Pintu belakangnya masih lagi mempunyai engsel di bahagian belakang, dan boleh lagi digelar sebagai ‘suicide door‘.

Rolls-Royce Phantom 2018 – gambar risalah tersebar

Melalui gambar ini agak sukar untuk memberitahu perubahan dimensi kereta ini, tetapi Phantom generasi kelapan ini dijangka menggunakan platform CLAR sama seperti yang diguna pada BMW 7 Series G11/12, dengan sedikit perubahan. Seperti model BMW itu juga, penggunaan platform yang banyak menggunakan aluminium ini juga dijangka mengurangkan banyak beratnya.

Bahagian dalam menerima lebih banyak perubahan, di mana corong pendingin hawa diletakkan lebih rendah, dan kami menjangka, ruang lebihan yang ada tersebut akan digunakan untuk meletakkan skrin sesentuh bagi sistem hiburan dan informasi kenderaan ini. Jam di bahagian tengah juga dianjak sedikit ke kanan.

Stereng tiga cabang Phantom sebelum ini juga diubah, dan panel meter nampak seperti menggunakan unit digital, berubah daripada analog sebelum ini. Melihat kembali kepada gambar spyshot bahagian dalaman kenderaan ini, perubahan tersebut adalah jelas. Namun, kita tunggu dahulu pelancaran rasminya nanti untuk mengetahui bentuk sebenarnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required