Volvo dedah teaser material yang digunakan bagi XC40

Volvo telah mula mengeluarkan video teaser bagi ketibaan model serba baru XC40 keluarannya, yang akan menjadi tambahan terbaru kepada barisan SUV yang kini turut disertai XC90 dan XC60. Video ini, yang menampilkan pemilihan barang dan material yang digunakan untuk model berkenaan, menjadi pengenalan tidak rasmi yang tidak kalah menarik juga.

Pelbagai tekstur dan rekaan permukaan dipertontonkan, dengan inspirasi yang diperoleh antaranya dari driftwood, fesyen jalanan, senibina kota, barangan pereka berkualiti tinggi dan budaya popular. Volvo menyifatkan, dengan XC40, ia adalah hala tuju baru yang diambil oleh syarikat itu – dengan kelonggaran diberikan kepada pereka yang terlibat untuk mereka bentuk kenderaan dengan sentuhan yang lebih individual.

“Kami ingin XC40 menjadi lebih segar, kreatif dan menonjol bagi barisan produk Volvo yang sedia ada. Pemandu XC40 dibayangkan turut menggemari fesyen, rekaan dan budaya popular. Mereka inginkan sebuah kenderaan yang mencerminkan personaliti mereka,” ujar Ketua Pegawai Rekaan Volvo Cars, Thomas Ingenlath.

Untuk itu, XC40 kelak akan ditawarkan dalam pilihan warna yang lebih bersemangat dan meluas untuk mencerminkan kepelbagaian pemandunya. “Kaji selidik bersama pelanggan kami menunjukkan, bagi segmen XC40 ini, kami perlu menawarkan pilihan warna serta material yang luas berbanding model lain. Tambahan pula, Volvo Cars tidak pernah mereka sebuah kenderaan seperti ini. Kami bermula dari kosong dan memberikannya tenaga yang tersendiri,” tambah Naib Presiden Kanan Volvo Cars, Robin Page.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required