VIDEO: Ford Mustang 2018 sedia mod ekzos senyap

Biasa bagi sesebuah kereta sports dengan enjin besar, bunyi ekzosnya juga pasti adalah kuat, seperti contoh Ford Mustang GT 2018 yang menggunakan enjin 5.0 liter V8. Perkara ini sementara dihargai oleh pemiliknya sendiri, mungkin boleh jadi sebaliknya bagi jiran sekitar rumah dan orang lain.

Ford mengambil kira perkara ini supaya pemilik Ford Mustang GT 2018 dapat mengekalkan hubungan baik dengan jiran, oleh itu, menyediakan mod khas ‘Quiet Exhaust’ dan ‘Quiet Start’ sebagai pilihan tambahan dalam pakej sistem ekzos prestasinya. Mod ini boleh diaktifkan pada waktu anda ingin keluar dari rumah awal pagi, tengah malam ataupun menetapkan waktu tertentu supaya ia boleh aktif secara sendiri.

“Ekzos prestasi injap aktif ini memberikan pemilik Mustang kelebihan dalam dua dunia – bunyi klasik sebuah Mustang, dan tidak akan membangunkan jiran mereka apabila keluar dari rumah pada awal pagi atau balik pada tengah malam,” kata jurutera pembangunan ekzos Ford, Matt Fills.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required