GIIAS 2017: Toyota Voxy generasi ketiga versi facelift diperkenalkan pada pasaran Indonesia secara rasmi

GIIAS 2017: Toyota Voxy generasi ketiga versi facelift diperkenalkan pada pasaran Indonesia secara rasmi

Selain dari Alphard dan Vellfire, Toyota sebenarnya mempunyai satu lagi model yang diletakkan di bawah kedua-dua MPV flagship tersebut untuk bersaing dalam segmen yang sama dengan Nissan Serena. Model yang digelar Toyota Voxy (juga dikenali sebagai Noah di Jepun, bergantung pada pengedar yang menjual) tersebut kini sudah pun melewati generasi ketiga, dan pada Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS) 2017, model berkenaan tiba ke pasaran Indonesia secara rasmi menerusi pengedar sah serta hadir dalam versi facelift 2017.

Model ini dibawa secara CBU terus dari Jepun ke Indonesia oleh Toyota Astra Motor dan ditawarkan dengan hanya satu varian. Pasaran Indonesia menerima Voxy dengan konfigurasi tujuh-tempat duduk, dijana enjin 3ZR-FAE 2.0 liter petrol empat silinder berkuasa 152 PS (atau 150 hp) dan tork maksima 193 Nm. Ia digandingkan bersama kotak gear automatik Super-CVTi dengan tujuh-kelajuan maya.

GIIAS 2017: Toyota Voxy generasi ketiga versi facelift diperkenalkan pada pasaran Indonesia secara rasmi

Voxy juga sebenarnya merupakan Alphard atau Vellfire dalam bentuk yang lebih kecil. Dimensi MPV ini diukur dengan 4,710 mm panjang, 1,735 mm lebar, 1,835 mm tinggi manakala jarak rodanya pula sejauh 2,850 mm. Versi pasaran Indonesia ini turut menerima sistem pendingin hawa tiga-zon, cruise control, paparan kluster instrumen Optitron dan juga kamera parkir belakang.

Selain itu, ia juga diberikan tempat duduk Kapten pada baris kedua, sistem hiburan lebih baik dengan skrin paparan 10-inci, dua moonroof dan rim aloi tujuh jejari berdiameter 16-inci dibaluti tayar 205/60R16. Untuk keselamatan pula, Voxy diberikan tujuh-beg udara, bantuan mula mendaki, VSC dan juga isyarat berhenti kecemasan.

Toyota Voxy facelift 2.0L automatik dijual di pasaran Indonesia dengan harga atas jalan 446 juta rupiah (RM143,500). Pembeli ditawarkan dengan tiga warna berbeza iaitu Inazuma Sparkling Black, White Pearl dan hitam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required