Kemuncak Malaysia Speed Festival (MSF) 2017 pada 2-3 Disember ini; harga diskaun slot ‘track day’ RM300

Kemuncak Malaysia Speed Festival (MSF) 2017 pada 2-3 Disember ini; harga diskaun slot ‘track day’ RM300

Malaysia Speed Festival (MSF) kini menawarkan slot dua jam di litar pada harga hanya RM300, sempena siri perlumbaannya yang terakhir musim ini yang bakal berlangsung pada 2 dan 3 Disember 2017. Siri ini tidak hanya mempromosi perlumbaan yang diiktiraf oleh AAM bagi tahap permulaan dan pertengahan, tetapi turut melibatkan sesi track day terbuka bagi mereka yang ingin turut sama merasai pengalaman memandu di litar.

Pada siri perlumbaan terakhir ini nanti akan berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang (SIC), sesi track day terbuka berkenaan ditawarkan hanya pada harga RM300 seperti dinyatakan awal tadi. Garaj pit juga boleh digunakan kepada yang memerlukan dengan tambahan RM60. Jadual sesi berkenaan adalah seperti berikut; 3pm hingga 5pm pada 2 Disember dan 9am hingga 11am pada 3 Disember. Kedua-dua sesi ini akan berlangsung di kemudahan South Track baru SIC.

Sesi track day ini sangat sesuai kepada penggemar sukan lumba yang ingin mencuba dan mempertajam kemahiran pemanduan mereka di dalam litar sebenar serta dalam suasana terkawal yang selamat. Ketika siri perlumbaan MSF ini, pengalaman berkenaan akan menjadi lebih menarik. Sistem kereta keselamatan MSF membantu mengurangkan red flag down time yang mengganggu pemandu ketika di litar. Pendaftaran dan bayaran juga sangat mudah; boleh dilakukan secara atas talian melalui laman web rasmi MSF di sini.

Ketika acara dua hari berkenaan, MSF buat pertama kalinya akan menampilkan aktiviti-akivitii baru termasuk cabaran Drift Gonzo serta track day hanya untuk superbike. Dua acara ini menjadi tambahan kepada aktiviti lain ketika MSF, termasuk track day untuk kereta, MSF MegaLAP time attack, MSF Racing Series serta pameran kenderaan oleh Mcclubz. Acara ini turut akan disertai oleh penyedia makanan dan minuman (dengan potongan harga) serta zon untuk kanak-kanak.

Satu lagi khabar gembira ialah ruang grandstand utama juga akan dibuka kepada orang ramai secara percuma. Jika anda ingin memerhatikan pengalaman lumba yang lebih dekat, tiket bagi masuk ke paddock juga ada dijual; pada harga RM10 untuk dewasa pada Sabtu sementara RM20 untuk dewasa pada Ahad – bagi pembeli awal sahaja. Tiket berkenaan boleh dibeli di SIC, manakala kanak-kanak bawah 15 tahun boleh masuk secara percuma.

Untuk maklumat lanjut, layari laman rasmi MSF Racing dan laman Facebook.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required