Mitsubishi ASX Adventure – 2WD, 60 unit, RM124k

Mitsubishi ASX Adventure – 2WD, 60 unit, RM124k

Dalam sesi pandu uji Mitsubishi Outlander 2.0 AWD pemasangan tempatan (CKD) yang berlangsung hari ini, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah memperkenalkan versi edisi terhad ASX. Digelar ASX Adventure, hanya 60 unit sahaja yang ditawarkan, dengan penambahbaikan bahagian luaran dan dalaman yang lebih segar.

Pada bahagian luarannya, ASX Adventure kini tampil dengan rekaan gril hadapan baharu bersama panel yang lebih besar berbanding gril bertingkat seperti model standard. Tiada lagi unsur krom. Selain itu, kekemasan pada bampar belakang turut ditambah, dengan disambung pada sisi kereta dan pelindung dapra (fender), memperkukuhkan lagi rupa SUV ini.

Ia turut dipadankan dengan roda aloi jejari-berkembar 18-inci, yang lebih besar berbanding model biasa ASX. Malah rimnya juga lebih kurang sama seperti model Outlander.

Manakala di dalamnya pula, ditampilkan kekemasan pada bahagian pintu, serta sentuhan berwarna perak di sekeliling corong pendingin hawa. Malah tempat duduk balutan kulit dengan rekaan baharu turut ditampilkan, berserta dengan pedal aluminium.

ASX Adventure ini juga dipacukan sistem pacuan dua-roda (2WD), kekal dijanakan oleh enjin 2.0 liter empat-silinder MIVEC (150 PS dan 197 Nm) dan dipadankan bersama transmisi automatik INVECS-III CVT.

Senarai elemen lain termasuklah lampu utama projektor halogen automatik, kemasukan tanpa kunci, kawalan suhu automatik, sistem infotainmen dengan skrin sesentuh, tiga beg udara dan kamera undur. Mitsubishi ASX Adventure ini ditawarkan pada harga atas jalan RM124k tanpa insurans dan kini tempahannya telah dibuka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required