Kymco CV2, CV3 Concept dan XCiting S 400 di EICMA

Kymco CV2, CV3 Concept dan XCiting S 400 di EICMA

Syarikat pengeluar motosikal dari Taiwan, iaitu Kymco turut menyediakan model istimewa untuk EICMA 2017. Dua daripadanya adalah model konsep iaitu CV2 dan CV3, manakala satu lagi adalah model baru yang akan memasuki pasaran tahun hadapan iaitu XCiting S 400.

Melihat terlebih dahulu kepada model konsep tersebut, nombor yang tertulis pada namanya membawa maksud jumlah tayar, iaitu CV2 mempunyai dua tayar dan CV3 mempunyai tiga tayar. Dua motosikal ini menggunakan asas sama, namun enjinnya tidak diberitahu. Kymco cuma menyatakan, ia akan lebih berkuasa berbanding enjin AK550 yang mampu menghasilkan 53.5 PS dan 55.64 Nm tork.

Dua motosikal ini dipanggil oleh Kymco sebagai skuter “Adventure Tourer” dan ia dilengkapi dengan aksesori yang berkaitan. Keselesaan dan prestasi juga dijamin dengan adanya penyandar belakang serta penghadang angin boleh laras, suspensi hadapan USD, suspensi belakang boleh laras, brek Brembo depan dan belakang serta pelbagai aksesori lain.

Untuk CV3 pula, ia menawarkan lebih stabiliti dengan suspensi hadapannya mempunyai fungsi pengunci elektronik. Apabila butang fungsi ini ditekan, motosikal tersebut boleh berdiri dengan sendiri apabila berhenti. Ia juga boleh dilengkapi dengan bumbung untuk memberikan keselesaan seperti sebuah kereta.

Melihat kepada XCiting S 400 pula, ia adalah sebuah model baru yang digerakkan oleh enjin berkuasa 35.5 hp dan 37.7 Nm tork, dan mempunyai rekaan yang lebih dinamik. Pada bahagian hadapannya terdapat lampu utama LED, bersama lampu siang yang diluluskan oleh ECE.

Aspek keselesaan motosikal ini telah dipertingkat dengan adanya bentuk tempat duduk baru, dengan sokongan belakang yang lebih baik, dan ia boleh dibuka secara berasingan untuk mengakses ruang simpanan di bawahnya. Penghadang angin pula boleh dilaras secara manual. Satu lagi ciri menarik pada motosikal ini apabila ia masuk ke pasaran tahun hadapan adalah aplikasi GPS bersepadu yang akan dipapar pada panel istrumen digitalnya.


GALERI: Kymco CV2 Concept


GALERI: Kymco CV3 Concept

GALERI: Kymco XCiting S 400 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Syahrulnizam on Jan 19, 2018 at 7:24 pm

    Berapa harga Kymco cv2 dalam pasaran malaysia

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Embau on Aug 04, 2018 at 10:56 pm

    Kat malaysia ade tak cv3? Harga pasaran berape ye? Sbb sya tengok di Singapore byk dah pakai.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required