Proton catat lonjakan jualan bagi 2017 – mencecah 66,190 unit, meningkat 2% berbanding tahun lalu

Proton catat lonjakan jualan bagi 2017 – mencecah 66,190 unit, meningkat 2% berbanding tahun lalu

Proton makin melangkah lebih agresif apabila berjaya mengekalkan pertumbuhan mantap dalam prestasi jualannya pada tahun hingga kini. Sehingga 30 November 2017, Proton telah berjaya mencapai 66,190 unit jualan iaitu menunjukkan peningkatan sebanyak 2% berbanding 65,069 pada tempoh yang sama tahun lepas.

“Ia merupakan satu perjalanan yang mencabar untuk Proton sejak lima tahun yang lalu dan pertumbuhan mantap yang direkodkan dari Januari hingga November 2017 merupakan pencapaian yang positif untuk Proton. Kami akan bekerja dengan lebih keras di bulan yang mendatang dan kami mengalu-alukan para pelanggan untuk mengambil kesempatan terhadap promosi hujung tahun bagi kereta Proton,” kata Abdul Rashid Musa, Naib Presiden Jualan & Pemasaran, Proton.

Seperti yang dijangka, Saga dan Persona kekal mendahului semua model Proton yang lain dengan jumlah jualan masing-masing sebanyak 28,368 dan 18,113 unit tahun hingga kini, menyumbang sebanyak 70% daripada jumlah jualan kereta Proton.

“Pertumbuhan ini dapat dilihat dari peningkatan tahap kualiti yang dilakukan di peringkat dalaman. Bekerjasama dengan rakan kongsi, PRroton memperhebatkan proses dan usaha peningkatan kualiti melalui perkongsian pengetahuan dan kemahiran dengan lebih mendalam, serta peluang latihan untuk pekerja Proton di Geely, China.

Proton catat lonjakan jualan bagi 2017 – mencecah 66,190 unit, meningkat 2% berbanding tahun lalu

Kemajuan yang positif dapat dilihat kerana PROTON sudahpun memiliki produk yang baik. Ketahanan dan kehandalan kereta Proton telah diuji melalui perlumbaan ketahanan selama 9 jam di Sepang 1,000 km 2017 bulan lepas di mana kereta Proton diumumkan sebagai juara keseluruhan. Kami akan terus berusaha untuk memperbaiki lagi kereta Proton dan Syarikat berharap dapat memberikan kepuasan kepada pelanggan ke tahap yang lebih baik,” tambah Rashid lagi.

Dengan kemenangan tersebut, jualan Iriz telah menunjukkan peningkatan sebanyak 2.8% pada November 2017 berbanding Oktober 2017, selepas menunjukkan prestasi yang kurang memberansangkan sebelum ini.

Dalam masa yang sama, Proton masih meneruskan kempen promosi Bonanza Akhir Tahun dengan menawarkan RM0 penyelenggaraan sehingga 5 tahun dan penjimatan sehingga RM8,000. Malah Proton menawarkan penyelenggaraan bernilai RM0 sehingga 5 tahun, termasuk minyak enjin dan kos pekerja. Walau bagaimana pun, ia tertakluk pada terma dan syarat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Robben Plus on Dec 06, 2017 at 11:40 pm

    Proton Dah banyak ketinggalan Dari segenap aspek Dan spefikasi

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required