Lexus UX – crossover bakal dipamerkan di Geneva

Lexus telah menyiarkan iklan acah (teaser) rasminya bagi crossover baharu yang digelar UX, yang bakal dipamerkan di Geneva Motor Show 2018 bulan hadapan. Nama tersebut berkongsi dengan model konsep yang pernah dipertontonkan di Paris Motor Show 2016 lalu.

Tidak seperti model konsep yang menerima rekaan yang sedikit pelik, namun model yang mungkin diproduksi ini tampil dengan imej yang lebih relevan. Imej teaser ini hanya menunjukkan bahagian belakang model tersebut, dengan jaluran lampu belakang yang kelihatan lebar serta “fins” dihujungnya dengan efek yang dinamik.

Tanpa sebarang foto tambahan, kemungkinan imej keseluruhan yang diperaga oleh UX ini kelihatan mantap, termasuk gril “spindle” yang menjadi trademark jenama ini, dengan lampu hadapan yang agresif. Berdasarkan namanya, mungkin apa yang kita lihat ini memungkinkan ia model UX F Sport.

Lexus belum mendedahkan lagi UX ini bakal diposisikan di antara barisan crossover/SUV, walau pun mungkin ia berada di bawah NX. Jika dikutkan dengan model konsep yang sama nama dengannya, ia dipertontonkan sebagai SUV konsep dengan jarak roda berukuran 2,640 mm, iaitu kurang daripada NX dengan 2,660 mm. Di mana kalau ikutkan jarak roda model konsep itu, ia lebih menghampiri persamaan dengan Toyota C-HR.

Bagi penjana kuasanya, imej yang diberikan itu memungkinkan ia model hibrid, di mana terdapat logo ‘UX 250h’ pada bahagian kanan bawah. Seperti varian UX 200 dan UX 250, tanda dagang telah difailkan dengan United States Patent and Trademark Office. Dan mungkin juga Audi Q3, BMW X1 dan Mercedes-Benz GLA diletakkan sebagai model persaingan bagi UX.

GALERI: Lexus UX Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required