F60 MINI Cooper S E Countryman All4 dikesan di M’sia

F60 MINI Cooper S E Countryman All4 dikesan di M’sia

F60 MINI Cooper S E Countryman All4 yang bakal dilancarkan tidak lama lagi di pasaran Malaysia, telah dikesan di The Curve baru-baru ini. Pendaftaran bagi yang berminat untuk model pertama plug-in hybrid jenama ini telah pun dibuka biar pun harganya belum didedahkan lagi.

Unit yang dibaluti kain ini mengesahkan elemen yang dipadankan untuk Countryman PHEV spesifikasi Malaysia, termasuk kelihatan roda aloi MINI Yours Masterpiece 19-inci. Lain-lain elemen termasuklah lampu utama LED, skrin infotainmen 6.5-inci dan sistem Radio MINI Visual Boost.

Conutryman PHEV ini dipadankan dengan enjin petrol 1.5 liter pengecas turbo tiga-silinder (134 hp dan 220 Nm), transmisi automatik Steptronic enam-kelajuan, motor elektrik yang dipasang di belakang (87 hp dan 165 Nm) dengan transmisi kelajuan-tunggal dua-fasa, dan bateri 7.6 kWh.

Secara keseluruhannya, sistem ini mampu menghamburkan kuasa sehingga 221 hp dan tork 385 Nm, cukup untuk memacu SUV ini dari 0-100 km/j dalam hanya 6.8 saat. Mengikut kitaran ujian European Union, Countryman plug-in hybrid ini dianggarkan menggunakan bahan api sekitar 2.1 liter bagi setiap 100 km.

Cooper S E Countryman All4 baharu ini bakal menyertai model petrol termasuk Cooper Countryman, Cooper S Countryman dan John Cooper Works Countryman. Harga bagi model plug-in hybrid ini masih belum didedahkan – namun model semasa Countryman berharga RM239,888 dan RM348,888.

GALERI: F60 MINI Cooper S E Countryman All4

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required