GALERI: Proton Preve Premium 2018 – RM72,510

GALERI: Proton Preve Premium 2018 – RM72,510

Proton telah pun memperkenalkan model Preve 2018 yang dipertingkatkan dengan menawarkan dua varian – 1.6 Executive CVT berharga RM64,730 dan 1.6 Premium CVT pula RM72,510, menunjukkan peningkatan masing-masing RM4,120 dan RM1,193. Harga atas jalan tersebut adalah tanpa insurans, dan termasuk waranti lima-tahun/150,000 km.

Kedua-dua varian masih menggunakan enjin yang sama iaitu 1.6 liter pengecas turbo petrol empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 138 hp pada 5,000 rpm dan tork 205 Nm antara 2,000 rpm dan 4,000 rpm. Pacuan disalurkan ke roda hadapan menerusi CVT tujuh-kelajuan. Bagi barisan Preve kali ini, Proton telah menggugurkan varian manual naturally-aspirated.

Perubahan yang dilakukan terhadap Preve ini ialah mempertingkatkan tahap bising, getaran dan kekasaran (NVH), ini termasuklah dengan adanya cagak baharu bagi enjin dan transmisi, penebat dalam tiang dengan karpet lantai baharu, balutan getah tambahan bagi mengurangkan bunyi bising angin dan mengurangkan bunyi desir pendingin hawa.

Lain-lain elemen yang ditampilkan termasuklah kekemasan tombol gear baharu, penerima radio yang dipertingkatkan dan karpet lantai jenis-fishnet baharu serta pilihan roda 16-inci (pada varian Executive yang tidak ditunjukkan di sini). Perubahan pada luaran pula terhad pada warna dan kekemasan, seperti gril dan bootlid yang lebih gelap, bumbung dan cermin sisi hitam. Varian Premium pula menerima roda bersaiz 17-inci.

Elemen standard lain termasuklah lampu utama halogen projektor dengan pencahayaan follow-me-home, lampu kabus hadapan dan belakang, operasi tingkap naik/turun auto bagi sisi pemandu dengan anti-pinch dan unit utama radio/CD dengan sambungan Bluetooth, USB dan auxiliary audio. Bagi keselamatannya, semua versi menerima enam beg udara, ABS dengan EBD dan bantuan brek, kawalan kestabilan, perehat kepala hadapan aktif dan cagak ISOFIX di tempat duduk belakang.

Bagi varian Premium, elemen tambahan yang ditampilkan termasuklah lampu nyalaan siang LED, butang push-start, kawalan suhu automatik zon-tunggal, navigasi skrin sesentuh, lampu utama dan bilah pengelap cermin automatik, kawalan kelajuan, cermin sisi auto, pedal penukar gear dan lapisan cermin gelap. Lima warna ditawarkan bagi Proton Preve 2018 – Ruby Red, Carnelian Brown, Graphite Grey, Sterling Silver dan Cotton White.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Amran on Apr 26, 2018 at 11:37 pm

    Percuma sudu

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  • pailtin auto on Apr 27, 2018 at 8:07 am

    Tak lama lagi keluar pulak Preve Premium Special Skirting.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Amran on Apr 28, 2018 at 10:18 am

    Punch cvt & campro cfe? No thanks!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • syaiful nizam hassan on May 07, 2018 at 1:43 pm

    Proton Suprima S macam mana pulak?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • PurpleRuby on May 31, 2019 at 8:59 am

    If only Proton have the means to update Preve with a fresher look and of course, better performance.
    Preve came out in 2012 and i had my eyes on it. But since i just started working, i bought myself a Saga FLX. And i planned to get a Preve after 7 years of usibg my Saga.

    Sadly, Proton confirmed that Preve is already discontinued. Such a shame, at least for me, bexause Preve has the best side profile of all Proton cars.

    Hopefully, someday will revive Preve.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required