Mazda MX-5 RF Sport Black – 300 unit istimewa di UK

Mazda MX-5 RF Sport Black – 300 unit istimewa di UK

Mazda telah memperkenalkan Mazda MX-5 RF Sport Black di UK dengan sejumlah 300 unit edisi terhad. Ia bakal dijual mulai 28 Mei ini, sangat mudah untuk mengenalpasti Sport Black iaitu dengan cat berwarna Eternal Blue Mica dengan spoiler dan perumah cermin sisi berwarna hitam sebagai kontras.

Selain itu, ia turut ditampilkan dengan roda aloi gunmetal, alas lantai yang unik, scuff plate dan lencana. Unit edisi terhad ini adalah berdasarkan varian 2.0 liter 160 PS SE-L Nav, dan ia turut didatangkan dengan tempat duduk balutan kulit, lampu utama/bilah pengelap cermin auto/ dan pengesan parkir belakang, bagi tambahan kepada limited slip differential standard.

Bumbung logam yang boleh dilipat atau retractable hardtop bagi MX-5 RF terdiri daripada seksyen hadapan, tengah dan belakang, serta skrin belakang. Apabila bahagian atas diturunkan, bahagian tengah dan hadapan akan bercantum, sementara cermin belakang pula terletak di belakang kerusi belakang, menjadikan seksyen bumbung belakang kelihatan terbuka.

RF Sport Black mengikut jejak MX-5 Z-Sport edisi terhad, yang menambah bumbung lembut berwarna deep cherry red, roda BBS hitam 17-inci, dan cat Machine Grey Metallic. Berdasarkan perkembangan sebelum ini, dijangka lebih banyak model edisi istimewa bagi ND MX-5, di mana ia menjadi salah satu jentera terbaik dalam kategorinya hari ini.

MX-5 RF telah pun dilancarkan di Malaysia tahun lalu, menyertai model Miata convertible yang telah berada di pasaran sejak 2015.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required