TuneD Proton Saga FLX – harga kit bermula RM1,980

TuneD Proton Saga FLX – harga kit bermula RM1,980

Selepas Persona generasi pertama, jenama peralatan aftermarket tempatan – TuneD – kini tampil dengan satu lagi kit baharu untuk model Proton yang tidak lagi berada di bilik pameran iaitu Saga FLX.

Kit badan untuk Saga FLX ini masih lagi tidak lari dari rekaan-rekaan terkini TuneD. Ia menampilkan bahagian apron hadapan lebih agresif dengan rekaan dua liang udara sisi, lengkap dengan lampu nyalaan siang jalur LED, gril utama berwarna hitam bersama jalur serlahan berwarna merah.

Selain itu, Saga FLX TuneD ini turut menerima skirt sisi lebih labuh manakala pada bahagian belakang, ia dilengkapkan dengan bampar belakang yang turut direka lebih garang dengan kemasan yang menyerupai diffuser berwarna hitam. Serlahan jalur merah juga diberikan mengelilingi keseluruhan kit berkenaan pada bahagian bawah.

TuneD turut menawarkan pakej untuk menyegarkan semula kabin Saga FLX anda. Untuk bahagian dalaman ini, jenama berkenaan akan membalut semula kesemua tempat duduk dengan kulit bersama rekaan lebih sporty, termasuk kemasan pada panel dalaman setiap pintu – kesemuanya dengan elemen warna hitam-merah dan serlahan jahitan berwarna merah.

Anda boleh mendapatkan kit ini secara kesemuanya atau berasingan antara luaran dan dalaman. Untuk kit asas bahagian luar, Saga FLX anda akan kelihatan lebih sporty bermula pada harga RM1,980. Untuk dalaman pula, pakej upholsteri yang dinyatakan di atas disediakan dengan harga RM1,550. Menurut TuneD, diskaun istimewa akan diberikan sekiranya pelanggan memilih kedua-dua pakej tersebut serentak.

Selain dari hanya memasang kit badan, TuneD turut menawarkan servis untuk mengecat semula keseluruhan badan kereta yang telah dilengkapi kit badan mereka dengan dua warna signatur jenama berkenaan – Fierce Red dan Pearl White.

Untuk pengetahuan anda, TuneD ini bukanlah pembina kit badan ‘copy ori’ tipikal yang anda boleh jumpa diluar dengan mudah. Syarikat ini dianggotai oleh sekitar 150 jurutera untuk menghasilkan produk mereka, serta mempunyai penasihat teknikal yang benar-benar pakar seperti bekas Presiden Nissan Motorsport International (NISMO), Yuichi Sanada dan bekas staf Nissan Koichi Osumi. Jadi anda rasa berbaloi tak kit badan asli dengan harga asas sekitar RM2k ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required