GIIAS 2018: Benelli Motobi 200 EVO tiba di Indonesia

GIIAS 2018: Benelli Motobi 200 EVO tiba di Indonesia

Satu lagi jenama motosikal yang tidak ketinggalan memperkenalkan model baru semasa pameran GIIAS 2018 di Indonesia adalah Benelli, di mana mereka telah melancarkan Motobi EVO 200 untuk pasaran sana. Motosikal bergaya santai ini ditawarkan dalam dua pilihan warna iaitu merah dan hitam, dengan harga 30.8 juta rupiah (RM8,678).

Motobi 200 EVO ini mempunyai rekaan yang menghampiri sebuah lagi model Benelli iaitu Leoncino, tetapi didatangkan dengan enjin lebih kecil, iaitu unit satu silinder empat strok 197 cc suntikan bahan api elektronik, bersama padanan kotak gear lima kelajuan dan mampu menghasilkan tork maksimum 13.9 Nm pada 6,000 rpm.

Antara kelengkapan utama yang menjadi perhatian pada model ini adalah meter jenis digital berbentuk bulat, fork teleskopik dengan jarak gerak 120 mm di hadapan, serta dua penyerap hentak di belakang dengan tabung gas. Untuk brek, kedua-dua bahagian depan dan belakang menggunakan set cakera, iaitu masing-masing 280 mm dan 240 mm.

GIIAS 2018: Benelli Motobi 200 EVO tiba di Indonesia

Bagi memberikan penampilan yang unik, Motobi 200 EVO didatangkan dengan rim aloi berbeza saiz iaitu 17 inci di hadapan, dibalut dengan tayar 90/90, manakala di belakang menggunakan rim bersaiz 15 inci dengan tayar 130/90. Tangki bahan api yang disediakan pula bersaiz 11.8 liter.

Secara keseluruhannya, motosikal ini mencatat berat cuma 156 kg, dan ia memberikan tambahan pilihan kepada pengguna dalam barisan model yang ditawarkan oleh Benelli di sana. Untuk yang berbentuk klasik dan santai seperti Motobi 200 EVO ini, Benelli Indonesia turut menawarkan Patagonian Eagle 250, Motobi 200 Standard dan juga Motobi 125.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required