Perodua tampilkan Alza facelift dalam iklan Merdeka

Perodua tampilkan Alza <em>facelift</em> dalam iklan Merdeka

Selamat Hari Merdeka. Walaupun ketika ini ramai di antara kita yang ternanti-nanti pengesahan harga baru kenderaan selepas pelaksanaan SST, Perodua ada satu “bonus” lain yang disampaikan senyap-senyap.

Di dalam poster sempena Hari Merdeka yang baru sahaja dikeluarkan di laman Facebook rasmi, syarikat ini menampilkan model Alza versi facelift terbaru, lebih awal daripada tarikh pengenalan rasminya yang dikhabarkan akan berlangsung dalam bulan September ini.

Ini selari dengan maklum balas yang pernah diberikan Perodua awal Ogos lalu, yang menyatakan model Alza akan diberikan peningkatan terlebih dahulu sebelum digantikan dengan model baru.

Dari gambar berkenaan, perubahan paling ketara ialah pada bahagian wajah depan Alza. Bermula dari bahagian gril, ia bakal menampilkan rekaan dua bilah krom merentangi kawasan berekaan, sementara kerangka luaran rekaan gril yang sama pula hadir dalam kemasan yang kelihatan seperti krom-hitam.

Perodua tampilkan Alza <em>facelift</em> dalam iklan Merdeka

Bahagian yang menempatkan lampu kabusnya juga diberi rekaan baru, dengan perumahnya datang dalam perincian hitam, yang dilanjutkan pula ke bahagian rekaan bawah bamparnya – juga dengan rekaan bilah melintang, dengan bukaan udara yang lebih besar. Lampu utamanya juga nampak diberi peningkatan, tidak lagi menggunakan unit halogen biasa seperti sebelum ini.

Selain itu, rekaan bampar secara keseluruhan juga diberikan sentuhan baru. Tidak lupa juga penggunaan rim dalam warna gelap dengan lapan jejari dengan perincian dan kemasan baru – walaupun rekaan nampak seperti dikekalkan dari yang sebelum ini.

Alza kini menjadi model paling lama dan “senior” dalam barisan kenderaan yang ditawarkan oleh Perodua ketika ini. Ia pertama kali diperkenalkan pada tahun penghujung 2009 dahulu, dan telah menerima beberapa kemaskini sepanjang tempoh hayatnya sehingga kini.

Bagaimanapun, masih belum ada perincian lanjut yang diumumkan secara rasmi oleh Perodua. Ini merupakan imej pertama bagi Alza facelift terbaru yang dapat kita lihat. Apa pandangan anda tentang rekaan terbaru bahagian depan MPV kompak ini, menarik atau sebaliknya?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required