Proton umum pusat 4S Sungai Petani telah dinaiktaraf

Proton umum pusat 4S Sungai Petani telah dinaiktaraf

Proton kian agresif dalam memperkenalkan pusat 3S dan 4S yang dinaiktaraf, ini termasuklah pusat 4S yang terletak di Sungai Petani, Kedah, dan dikendalikan oleh Mercu Usaha Mesra Corporation Sdn Bhd yang telah beroperasi sejak 2005. Kos pengubahsuaian cawangan ini dianggarkan bernilai RM1 juta, dengan kawasan seluas 2,869 meter persegi.

Pusat 4S yang dinaiktaraf ini dijangka memberikan pelanggan pengalaman baharu apabila mereka melangkah masuk ke cawangan ini dan memberikan mereka pengalaman membeli yang baharu. Persekitaran yang kondusif akan menjadi lebih santai dan mereka akan berasa lebih selesa ketika berada di bilik pameran yang membolehkan kakitangan jualan berpeluang untuk membuat tawaran secara profesional dan cekap. Penaiktarafan ini dijangka akan meningkatkan jumlah jualan sebanyak 70%, dan jumlah servis sebanyak 50%.

Ia membawakan pembaharuan terkini termasuk mempunyai ruang letak kereta yang luas, dengan 80 tempat letak kereta untuk para pelanggan maka mereka tidak perlu risau untuk mendapatkan tempat letak kereta mereka. Malah mampu memuatkan 10 unit kereta pameran berbanding tujuh unit sahaja sebelum ini. Selain itu, hiasan grafik yang menghiasi dinding di ruangan dalaman menjadikan keseluruhan kawasan lebih kemas dan menceriakan.

Bukan itu sahaja, pusat 4S ini turut menyediakan 14 petak penyelenggaraan, 11 servis pengangkat, ruang minuman, WiFi percuma, enam ruang pengecasan komputer riba, ruang kanak-kanak dan perkhidmatan tint kereta untuk pelanggan sedia ada dan baharu. Di samping itu, perkhidmatan basuh kereta percuma juga disediakan beserta nota penghargaan pada papan pemuka kereta selepas setiap perkhidmatan. Selain itu, cawangan ini turut menawarkan perkhidmatan mengambil kereta secara percuma dari rumah atau pejabat pelanggan di dalam jarak lingkungan 5 km.

Menurut Allan Wong Keng Seng, Pengarah Urusan Mercu Usaha Mesra Corporation Sdn Bhd, pelaburan untuk menaiktaraf yang dilakukan adalah berbaloi, kerana pada masa kini, permintaan pelanggan untuk membeli sesebuah produk telah berubah. Selain daripada mempunyai produk yang baik dan relevan, perniagaan yang dijalankan pada masa kini adalah mengenai menyediakan perkhidmatan yang baik, beretika dalam berurusan dengan pelanggan, mempunyai sistem dan proses yang baik, yang perlu dilakukan dengan cara yang holistik, dari jualan hingga ke servis.

Terletak di No 1, Jalan Batu Lintang off Lencongan Barat, Sungai Petani, Kedah, pusat 4S ini beroperasi pada jam 8.30 pagi hingga 7 malam pada setiap hari Isnin hingga Sabtu, manakala Ahad dan cuti umum pula 9.30 pagi hingga 6 petang bagi bahagian jualan. Untuk bahagian servis pula, ia beroperasi setiap Isnin hingga Sabtu dari jam 8 pagi hingga 5 petang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required