HLYM lancar program Kesedaran Persediaan Penunggang (KPP) – pembeli diberi buku keselamatan

HLYM lancar program Kesedaran Persediaan Penunggang (KPP) – pembeli diberi buku keselamatan

Sebagai tambahan kepada kempen keselamatan jalan raya lain yang telah diadakan, Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) Sdn Bhd telah melancarkan satu lagi program yang dinamakan sebagai “Kesedaran Persediaan Penunggangan (KPP) untuk orang ramai.

Program yang diadakan dengan kerjasama Jabatan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (JKJR) dan Persatuan Pengedar Motosikal dan Skuter Malaysia (MMSDA) ini bertujuan meningkatkan lagi kesedaran orang ramai terhadap kepentingan aspek keselamatan atas jalan raya.

Melaluinya, setiap pembeli motosikal Yamaha di wakil pengedar mereka akan menerima satu buku panduan yang disediakan sendiri oleh HLYM dan JKJR. Selain daripada itu, video khas yang dibuat juga akan dipasang di kedai pengedar dan taklimat pendek akan diberi semasa serahan motosikal.

HLYM lancar program Kesedaran Persediaan Penunggang (KPP) – pembeli diberi buku keselamatan

“Berdasarkan pemerhatian, kami mendapati banyak pemilik motosikal baru masih kurang sedar dengan keperluan keselamatan asas apabila berada atas jalan raya. Kami harap dengan adanya program ini, kami dapat mendidik mereka dengan informasi yang betul supaya dapat menjadi contoh yang baik kepada pengguna jalan raya yang lain,” kata pengarah urusan HLYM, Datuk Jim Khor.

Antara pengisian yang terdapat dalam buku tersebut adalah tentang peralatan keselamatan ketika menunggang, pemeriksaan sebelum menunggang, diagnosis awal motosikal, undang-undang jalan raya keselamatan yang berkaitan serta tips menunggang ketika hujan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required