Projek monorel di Putrajaya bakal diteruskan – PPj

Projek monorel di Putrajaya bakal diteruskan – PPj

Selepas tertangguh sekian lama, Perbadanan Putrajaya (PPj) positif untuk meneruskan pembinaan monorel sebagai antara pengangkutan awam utama di Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan.

Menurut Presiden PPj, Datuk Dr Aminuddin Hassim, pihaknya ada perancangan ke arah itu kerana perkhidmatan monorel melengkapkan sistem pengangkutan di awam di pusat pentadbiran berkenaan. Walau bagaimana pun, buat masa ini, PPj sedang melihat daripada pelbagai sudut sebelum meneruskan projek terbabit termasuk dari sektor kewangan dan kepadatan penduduk, laporan Berita Harian.

“Setakat hari ini, kita sedang melihat bagaimana untuk melaksanakan projek ini, kini ia masih pada peringkat kajian dan hampir siap. Sekiranya sudah siap kajian ini nanti, kita akan bentangkan kepada kerajaan,” katanya sambil menambah Putrajaya ialah kawasan perkhidmatan awam dan kebanyakan penduduk dan orang ramai sudah selesa dengan pengangkutan awam sedia ada.

Sambungnya lagi, disebabkan projek ini melibatkan pelaburan yang besar, maka haruslah memberi manfaat, malah ia juga akan menghubungkan dari utara ke selatan Putrajaya.

“Selain itu, ia turut menghubungkan beberapa lokasi tumpuan seperti pusat beli-belah Alamanda, bangunan kerajaan yang utama serta Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC),” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required