Triumph Rocket TFC Concept – dijadikan lebih ganas

Triumph Rocket TFC Concept – dijadikan lebih ganas

Selepas Thruxton TFC, Triumph telah mendedahkan satu lagi model yang juga akan menerima pengubahsuaian hampir sama sepertinya iaitu Rocket TFC. Melalui dua model ini, Triumph memberikan petunjuk awal produk yang siap diubah suai terus dari kilang di bawah jenama Triumph Factory Custom.

Tidak seperti Thruxton TFC yang telah didedahkan sepenuhnya termasuk harga, Rocket TFC ini pula sekadar ditunjukkan dengan gambar awal dan ia masih digelar sebagai satu konsep. Spesifikasi penuh serta harganya cuma akan diberitahu awal bulan Mei 2019.

Seperti yang boleh dilihat daripada gambar, Rocket TFC menerima skema warna yang sama seperti Thruxton TFC, dengan warna hitam dan perincian perak dan emas. Ia juga dipasang dengan barangan yang menggunakan gentian karbon seperti panel atas lampu depan, fender dan pelindung ekzos.

Kemudiannya, anda juga boleh menyaksikan Rocket TFC ini menyediakan kedudukan tunggangan yang berbeza kerana bahagian pemegangnya telah diubah dengan unit yang lebih lurus dan tidak ke belakang seperti Rocket standard manakala tempat duduk pula kini cuma tinggal satu.

Jangkaan kami, Rocket TFC ini mungkin juga diberikan peningkatan prestasi kerana ia diberitahu menggunakan casis baru dan suspensinya turut diubah, daripada yang menggunakan dua penyerap kepada satu penyerap di tengah (monoshock). Untuk enjin, ia diberitahu akan dilengkapi enjin motosikal produksi paling besar di dunia serba baru (model Rocket sebelum ini menggunakan enjin 2,294 cc).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required