Kadar kemalangan sepanjang Op Selamat TBC 2019 turun dengan 20,829 kes direkodkan – Timbalan KPN

Kadar kemalangan sepanjang Op Selamat TBC 2019 turun dengan 20,829 kes direkodkan – Timbalan KPN

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah mengumumkan kadar kemalangan yang direkodkan sepanjang Op Selamat sempena Tahun Baharu Cina (TBC) tahun ini berkurangan 212 berbanding tahun lepas.

Menurut Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Noor Rashid Ibrahim, operasi yang berlangsung selama 15 hari bermula 29 Jan hingga 12 Feb lepas menyaksikan 20,829 kemalangan direkodkan di seluruh negara berbanding 21,041 kemalangan dilaporkan pada tempoh sama Op Selamat tahun lepas, laporan Bernama.

“Jumlah kemalangan itu berkurangan sebanyak satu peratus. Bagi kemalangan maut, 197 kes direkodkan pada tahun ini dan jumlah itu turun kepada 11 kes berbanding tahun lepas yang merekodkan 208 kes,” katanya kepada pemberita hari ini.

Noor Rashid berkata dalam tempoh operasi itu, 216 kematian direkodkan berbanding 226 kematian pada tahun lepas yang menyaksikan penurunan 10 kematian. Selain itu, sepanjang op berkenaan 360,738 saman dikeluarkan atas pelbagai kesalahan berbanding 385,547 saman dalam tempoh yang sama tahun lepas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required