Penutupan Jalan TAR hanya percubaan – menteri

Penutupan Jalan TAR hanya percubaan – menteri

Sebelum ini, Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Abdul Samad, mengesahkan Jalan Tuanku Abdul Rahman (lebih dikenali sebagai Jalan TAR) akan ditutup pada semua kenderaan kecuali bas mulai 15 Mac ini. Walau bagaimana pun, keputusan itu mendapat bantahan banyak pihak terutamanya yang menjalani operasi perniagaan di kawasan sekitar terbabit.

Semalam, Khalid membuat kenyataan yang menurutnya, penutupan Jalan TAR bermula dari Jalan Esfahan berhampiran pusat beli-belah Sogo hingga ke Jalan Melayu hanyalah tempoh percubaan, laporan Berita Harian.

Katanya, tempoh percubaan yang dilaksanakan selama sebulan itu akan melihat segala kemungkinan atau kelemahan yang terdapat semasa penutupan jalan itu. Di mana ia secara tidak langsung akan memberi gambaran sebenar kepada pihaknya dan peniaga, sekiranya ia mendapat reaksi yang positif barulah hal berkenaan akan dilaksanakan.

“Kita akan adakan perjumpaan dengan peniaga pada Selasa ini bagi mendapatkan jalan penyelesaian. Tapi bagi pihak kementerian kita lakukan ini untuk beri satu perubahan untuk mencapai tahap bandaraya rendah karbon seperti yang dinyatakan sebelum ini. Sekiranya selepas penutupan jalan itu kita dapati tidak menimbulkan masalah, barulah kita tempatkan bazar Ramadan kerana sekarang ini terlalu banyak reaksi, (berkaitan penutupan jalan) ada kumpulan kata akan beri masalah, ada pula yang sebaliknya.

“Ini cuma tempoh percubaan, kalau tiada masalah akan diteruskan tapi jika kita lihat banyak masalah timbul, kita akan hentikan dan berkemungkinan akan lakukan pada waktu tertentu seperti hari minggu saja,” katanya kepada media.

Penutupan Jalan TAR ini adalah cadangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mahu menjadikan jalan sepanjang kira-kira satu kilometer itu sebagai `Pedestarian Mall’.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required