Pengumuman berkaitan kutipan tol lebuh raya akan dibuat dalam masa terdekat – Muhyiddin Yassin

Pengumuman berkaitan kutipan tol lebuh raya akan dibuat dalam masa terdekat – Muhyiddin Yassin

Rakyat Malaysia memang ternanti-nanti keputusan muktamad mengenai tol sejak Kerajaan Pakatan Harapan mengambil alih tampuk kepimpinan pentadbiran negara ini. Walau bagaimana pun, ternyata ia bukan suatu keputusan yang mudah untuk dilakukan oleh kerajaan, apatah lagi umum mengetahui Malaysia menanggung hutang yang cukup banyak.

Namun semalam Menteri Dalam Negeri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan akan membuat satu pengumuman penting berkaitan kutipan tol lebuh raya dalam masa terdekat, laporan Bernama.

“Kita baru berbincang dalam Kabinet…mungkin dalam sehari dua ini akan ada kenyataan berkaitan tol yang akan diumumkan menteri berkaitan,” katanya yang berkata demikian ketika menyentuh mengenai manifesto Pakatan Harapan, yang mana parti itu berjanji akan mengkaji semula perjanjian dengan syarikat konsesi lebuh raya, berusaha mencari jalan mengurangkan kadar tol dan memansuhkan kutipan tol jika boleh, sekiranya mereka menang pilihan raya umum lepas.

Walau bagaimana pun, beliau tidak memperincikan mengenai perkara tersebut. Jadi, kenalah kita nantikan pengumuman tersebut yang mungkin bakal dilakukan dalam masa sehari dua ini. Harap-harap keputusan ini memihak kepada rakyat marhaen.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required