MPK tawar diskaun serendah RM5 untuk pengurangan kompaun letak kereta mulai 20 Mei hingga 2 Jun ini

MPK tawar diskaun serendah RM5 untuk pengurangan kompaun letak kereta mulai 20 Mei hingga 2 Jun ini

Berita baik untuk anda yang ada kompaun letak kereta di sekitar bandar Klang, Selangor, yang masih belum dilangsaikan. Majlis Perbandaran Klang (MPK) telah mengumumkan diskaun serendah RM5 bagi pengurangan kompaun letak kereta sempena Ulang Tahun ke-129 MPK bermula 20 Mei hingga 2 Jun ini.

Menurut Yang Dipertuanya Datuk Mohamad Yasid Bidin, MPK menawarkan pengurangan kompaun itu bagi tahun 2011 hingga 2015 manakala RM15 hingga RM200 bagi kompaun tahun 2016 hingga 2019 membabitkan pelbagai kesalahan.

“Kadar serendah RM5 ini dapat membantu pelanggan yang tidak berkesempatan menjelaskan kompaun terdahulu, supaya mereka dapat diselesaikan mengikut tarikh ditetapkan. Namun, kempen selama 14 hari itu tidak termasuk kompaun yang dikeluarkan di bawah Perenggan 51 (Kesalahan-kesalahan meletak kereta di petak khas).

“Ia termasuk Perenggan 36 (2) (e) (Kesalahan OKU) dan Perenggan 36 (1) (a) (Kesalahan tiada seorang pun menghalang atau menyebabkan terhalang mana-mana tempat atau petak letak kereta),” katanya seperti yang dilaporkan oleh Harian Metro hari ini.

Katanya lagi, orang ramai boleh membuat semakan di kaunter tambahan yang disediakan di Lobi Ibu Pejabat MPK dan Pejabat Cawangan MPK Jalan Tengku Kelana. Manakala bayaran pula boleh dibuat di semua kaunter Majlis di Ibu Pejabat MPK, Pejabat Cawangan MPK Jalan Tengku Kelana, Pejabat Cawangan MPK Jalan Raya Barat, Kompleks Pasar Besar Jalan Meru, Perhentian Bas Pelabuhan Klang, Dewan Meru dan Pekan Kapar.

“Selain itu, bayaran boleh dibuat di mesin i-Kiosk (CDM), Pasaraya Giant Bukit Tinggi, Kaunter Van Bergerak MPK dan di pasaraya AEON Bukit Raja dan Bukit Tinggi setiap Sabtu dan Ahad bermula 10.30 pagi hingga 10 malam. Justeru, orang ramai perlu merebut peluang keemasan itu untuk menjelaskan kompaun mereka sebelum tempoh tawaran berkenaan berakhir,” ujarnya lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required