Prasarana umum tiga stesen LRT ditutup awal pagi pada 9,16 dan 23 Jun ini untuk naik taraf landasan

Prasarana umum tiga stesen LRT ditutup awal pagi pada 9,16 dan 23 Jun ini untuk naik taraf landasan

Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) telah mengumumkan pada 9,16 dan 23 Jun ini, terdapat stesen perkhidmatan Aliran Transit Ringan (LRT) Laluan Sri Petaling iaitu stesen LRT Bandaraya, stesen LRT Sultan Ismail dan stesen LRT PWTC akan ditutup sementara dari pukul 6 pagi hingga 9 pagi. Ia adalah bertujuan untuk kerja-kerja menaik taraf landasan.

Sepanjang tempoh itu, tren dari Ampang dan Putra Heights akan berakhir di Stesen LRT Bandaraya, manakala tren dari Sentul Timur akan berakhir di Stesen LRT PWTC. Di mana perkhidmatan bas perantara percuma akan disediakan di antara stesen LRT Bandaraya dan stesen LRT PWTC dengan kekerapan 15 minit. Bagaimanapun ia tertakluk kepada keadaan trafik.

Kemudahan ini bagi memastikan pengguna yang terlibat dapat meneruskan perjalanan dengan lancar dan selesa. Manakala pengguna yang ingin ke stesen LRT Sultan Ismail dinasihat mendapatkan perkhidmatan bas percuma di stesen LRT Bandaraya atau stesen LRT PWTC.

Dalam masa yang sama, Prasarana turut memaklumkan, pada tarikh berkenaan juga, sebahagian daripada Jalan Merpati yang terletak berdekatan stesen LRT Sultan Ismail akan ditutup dari jam 12 tengah malam hingga 5 pagi sebagai langkah keselamatan kerana terdapat peralatan berat digunakan untuk kerja naik taraf.

Justeru, penduduk sekitar Jalan Merpati dinasihatkan memarkir kenderaan mereka di kawasan letak kereta awam yang bertentangan dengan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Chung Kwok. Pengguna boleh melayari laman sesawang www.myrapid.com.my atau berinteraksi dengan petugas MyRapid menerusi menerusi Facebook dan Twitter @Myrapid untuk maklumat lanjut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required