Proton Exora 2019 dilancar esok, video teaser disiar – tampil unit infotaimen “Hi Proton” dan ciri-ciri lain

Proton telah mengumumkan bahawa MPV tujuh-tempat duduk yang dikemaskini, Proton Exora 2019 bakal dilancarkan esok. Pengumuman tersebut disertakan dengan satu video teaser ringkas, menampilkan ciri-ciri baharu yang akan diterapkan pada model berkenaan.

Menerusi video tersebut, Exora nampaknya menerima ciri-ciri hampir sama seperti model segmen-b sedan Persona facelift dan hatchback Iriz facelift. Pertama sekali, tentunya unit infotaimen Exora ini ditukar kepada pemain utama binaan ECARX menampilkan skrin sesentuh dengan fungsi arahan suara “Hi Proton!”.

Rekaan upholsteri dalaman nampak seakan sama seperti model sedia ada, tetapi materialnya mungkin diubah menggunakan bahan yang sama seperti pada Persona dan Iriz. Proton juga menukar panel instrumen baharu untuk Exora ini, menampilkan rekaan meter lebih premium, bersama skrin TFT berwarna pada bahagian tengah.

Pada bahagian luaran, Exora ini kelihatan seakan sama dengan model sedia ada. Tiada gril infinite weave diberikan seperti model-model terkini Proton, namun ia kini turut tampil dengan warna baharu Rosewood Maroon seperti Persona 2019.

Selain dari perubahan-perubahan yang ditampilkan ini, Proton mungkin telah meningkatkan tahap NVH kabin Exora berkenaan bagi menjadikan ia lebih senyap dan selasa, serta menala semula enjin dan juga kotak gear transmisi CVT sedia ada bagi membolehkan ia memberikan respon yang lebih baik.

Perincian lebih jelas termasuk harga, varian dan sebagainya akan kami laporkan kepada anda ketika hari pelancarannya esok. Jadi jangan lupa teruskan bersama kami.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required