Porsche Macan facelift 2019 dilancarkan di Malaysia – enjin 2.0L turbo, 252 PS/370 Nm, harga dari RM455k

Porsche Macan <em>facelift</em> 2019 dilancarkan di Malaysia – enjin 2.0L turbo, 252 PS/370 Nm, harga dari RM455k

Minggu lalu, Sime Darby Auto Performance (SDAP) telah mengumumkan model facelift bagi Porsche Macan mula dibuka untuk diambil tempahan bagi pelanggan yang berminat. Dan, seperti dijanjikan, hari ini model berkenaan diperkenalkan secara rasmi untuk pasaran tempatan.

Porsche Macan facelift 2019 ketika ini hanya akan ditawarkan dalam satu varian asas sahaja, pada harga RM455,000 (tidak termasuk cukai jalan dan insurans). Model ini didatangkan dengan jaminan empat-tahun dan pakej penyelenggaraan. Melalui 360 Financing Calculator, SDAP menawarkan ansuran pemilikan bulanan yang menarik dari RM5,700 untuk Macan terbaru ini.

Model terbaru ini menggunakan enjin petrol 2.0 liter turbo empat-silinder dengan janaan kuasa 252 PS (248 hp) serta tork 370 Nm. Unit ini dipadankan dengan kotak gear klac berkembar PDK tujuh-kelajuan dan sistem pacuan semua roda aktif yang dikenali sebagai Porsche Traction Management (PTM).

Porsche Macan <em>facelift</em> 2019 dilancarkan di Malaysia – enjin 2.0L turbo, 252 PS/370 Nm, harga dari RM455k

Bagi yang berminat untuk mengetahui angka-angka prestasi Porsche Macan 2019, ia adalah seperti berikut; pecutan 0-100 km/j hanya dalam masa 6.7 saat dan kelajuan maksimum yang boleh dicapai ialah 225 km/j. Kadar penggunaan bahan api didakwa sekitar 8.1 liter bagi setiap 100 km, sementara pelepasan CO2 ialah 185 g/km.

Antara pembaharuan yang dilakukan ialah Macan 2019 ini menerima unit pencahayaan yang diperkemas dengan rekaan baru bagi kluster lampu utama LED hadapan. Bahagian belakang pula menerima panel lampu LED tiga-dimensi sama seperti Cayenne terkini, dan lampu belakangnya memiliki rekaan empat-poin yang mirip dengan lampu utama. Lain-lain perubahan luaran termasuk rekaan bampar baru yang menyerlahkan lagi kelebaran SUV ini.

Di dalam ruang kabin, bahagian tengah telah direka semula untuk disesuaikan dengan sistem Porsche Communication Management (PSM), yang merangkumi skrin sesentuh 10.9-inci yang menggantikan unit 7.2-inci terdahulu. Paparan skrin lebar ini turut memerlukan corong udara yang direka semula dan ditempatkan di bawah skrin infotainmen.

Porsche Macan <em>facelift</em> 2019 dilancarkan di Malaysia – enjin 2.0L turbo, 252 PS/370 Nm, harga dari RM455k

Selain itu, Porsche Macan 2019 turut menerima paparan skrin sesentuh konsol tengah yang dipertingkatkan dari tujuh ke sebelas-inci. Ia menggunakan sistem antaramuka yang sama seperti model Panamera dan Cayenne, menempatkan sepasang corong pendingin hawa di tengahnya yang juga direka semula dan diletakkan di bawah skrin sentuh di tengah.

Untuk pasaran Malaysia, Porsche Macan 2019 didatangkan dengan Pakej Premium yang dilengkapi ciri standard termasuk tempat duduk hadapan dengan 14-cara larasan bersama fungsi memori, pencahayaan ambient, ciri Power Steering Plus Park Assist, cermin pandang belakang anti silau automatik dan sistem bunyi dari Bose.

Pelanggan boleh memilih beberapa ciri termasuk roda bersaiz 18 hingga 21-inci, serta Sport Chrono Package yang didatangkan dengan roda stereng GT Sport. Turut ditawarkan termasuklah warna pilihan yang boleh dipilih di pusat pengedar Porsche bertauliah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required