Touch ‘n Go PayDirect – kini di Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah dan Bangunan Sultan Iskandar

Touch ‘n Go PayDirect – kini di Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah dan Bangunan Sultan Iskandar

Touch ‘n Go telah memperluaskan lagi rangkaian plaza tol yang dilengkapi dengan ciri bayaran PayDirect dengan dua lagi tambahan lokasi terbaru, iaitu di Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, Pulau Pinang dan Bangunan Sultan Iskandar, Johor.

Lain-lain lokasi di jajaran Lebuhraya PLUS seperti di Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE), Jambatan Pulau Pinang, Jitra (JTR), Kempas (KPS), Malaysia-Singapore Second Link (LINKEDUA) dan Lebuhraya Seremban-Port Dickson (SPDH) juga akan dilengkapi dengan sistem sama tak lama lagi.

Dengan tambahan terbaru ini, PayDirect kini boleh digunakan di semua sistem tol di Lembah Klang, Pulau Pinang dan Johor – kecuali di Lebuhraya PLUS, Elite, NKVE dan LEKAS yang masih sedang diusahakan.

Perkhidmatan PayDirect membolehkan pengguna menghubungkan tiga kad Touch ‘n Go kepada aplikasi eWallet mereka. Sebaik saja kad itu dihubungkan ke eWallet, caj tol akan dipotong secara automatik dari eWallet bila-bila masa kad yang dihubungkan itu digunakan di plaza tol (secara sentuhan biasa ataupun melalui SmarTAG), tanpa sebarang potongan kepada kad berkenaan.

Sekiranya eWallet tidak mempunyai jumlah baki yang cukup, barulah caj akan dipotong daripada baki pada kad fizikal. Bagaimanapun, anda boleh mengekalkan jumlah baki dalam kad sekiranya anda mengaktifkan ciri “auto-reload” pada eWallet.

Untuk menambah nilai eWallet, ia boleh dilakukan menerusi aplikasi telefon pintar menggunakan kad kredit atau debit, perbankan atas talian atau TNG Reload PIN tanpa dikenakan caj tambahan. Ramai yang dah pernah cuba sistem baru ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required