MINI 60 Years Edition dilancar di Malaysia – RM256k

MINI 60 Years Edition dilancar di Malaysia – RM256k

MINI Malaysia telah melancarkan model MINI 60 Years Edition, dalam satu varian sahaja iaitu Cooper S 3 Door Hatchback. Model ini dikeluarkan dalam jumlah terhad sebagai menandakan ulang tahun mereka yang ke-60, dan hanya 60 unit sahaja yang dibawa masuk ke Malaysia.

Ada dua pilihan warna luar untuk model ini, iaitu British Racing Green yang dibuat khas untuk model ini, bersama bumbung dan cermin sisi berwarna Pepper White, manakala satu lagi adalah warna Melting Silver yang dipadankan bersama bumbung serta cermin sisi Jet Black.

Bahagian unik lain yang boleh didapati pada model ini adalah termasuk jalur berwarna hitam atas bonet dengan pinstripe Aspen White dan British Oak, serta lencana 60 tahun pada sirip udara di tepi. Kemudiannya, lampu yang terdapat pada cermin sisi boleh memantulkan logo 60 tahun kepada permukaan lantai.

MINI 60 Years Edition dilancar di Malaysia – RM256k

Untuk kelengkapan, model ini dipasang dengan pakej 60 Years Chili, yang termasuk semua lampu iaitu lampu utama, lampu kabus, lampu penunjuk arah serta lampu belakang yang menggunakan sistem LED. Ia juga dipasang dengan rim 17 inci khas dua tona.

Pada bahagian dalam MINI 60 Years Edition menggunakan balutan kulit Dark Maroon dengan jahitan kontras berwarna hijau, serta beberapa lagi lencana dan tanda 60 tahun di bahagian lain seperti tepi tempat duduk, tepi pintu dan roda stereng.

Kelengkapan lain yang diberi adalah seperti skrin sesentuh 6.5 inci, pengawal pendingin hawa automatik, sambungan Apple CarPlay, kamera pandangan belakang, pengesan jarak depan dan belakang, cruise control dengan fungsi membrek, Performance Control, Comfort Access serta pakej MINI Excitement yang termasuk lampu suasana pilihan 12 warna.

Bahagian enjin tidak diubah, di mana ia masih menggunakan unit empat silinder 2.0 liter TwinPower Turbo daripada BMW yang mampu menghasilkan 192 hp dan 280 Nm setelah dipadankan bersama transmisi DCT Steptronic tujuh kelajuan. Pecutan 0-100 km/j boleh dilakukan dalam masa 6.7 saat manakala laju maksimum pula adalah 235 km/j.

Harga untuk MINI 60 Years Edition Cooper S 3 Door adalah RM255,888 tidak termasuk insurans. Bersempena dengan sambutan ulang tahunnya juga, mereka yang membeli model edisi khas ini dari sekarang hingga 31 Ogos akan menerima perlindungan di bawah program 60 Months MINI Service + Repair Inclusive.

Ini memberikan pemilik servis berkala percuma selama 60 bulan atau 80,000 km (yang mana tiba dahulu) dan jaminan 60 bulan tanpa had batuan. Jika anda membeli selepas 31 Ogos, ia cuma datang dengan jaminan dan servis berkala percuma selama empat tahun tanpa had batuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required