Shell Rimula Ultra 5W-30 diperkenalkan – lanjutkan tempoh pernukaran pelincir hingga 150,000 km

Shell Rimula Ultra 5W-30 diperkenalkan – lanjutkan tempoh pernukaran pelincir hingga 150,000 km

Shell Malaysia telah memperkenalkan Shell Rimula Ultra 5W-30 serba baru yang disifatkan sebagai pelincir enjin diesel sintetik penuh paling maju keluaran Shell ketika ini. Ia menepati spesifikasi ACEA E6 dan ACEA E9 Eropah serta menerima kelulusan pengeluar untuk kegunaan pada enjin diesel ultra-moden yang menepati piawaian Euro 4 dan Euro 6.

Kelebihan utama yang diberikan oleh pelincir ini ialah jangka hayatnya yang lebih lama, sekaligus menjadikan tempoh penukarannya juga menjadi lebih panjang, iaitu sehingga 150,000 km. Selain itu, perlindungan terhadap enjin juga lebih baik di dalam setiap keadaan dan cuaca, serta menjimatkan minyak.

Pengarah Urusan, Shell Lubricants Malaysia dan Singapura, Baljit Singh menjelaskan; “Sebagai pembekal pelincir terbesar di dunia bagi 12 tahun berturut-turut, kami di Shell faham keperluan pelanggan. Kami adalah rakan yang boleh dipercayai untuk menyediakan penyelesaian pelincir paling maju dan terbukti yang disokong oleh sokongan teknikal yang tiada tara.”

Shell Rimula Ultra 5W-30 diperkenalkan – lanjutkan tempoh pernukaran pelincir hingga 150,000 km

Pengurus Pemasaran Shell Lubricants, Malaysia dan Singapura, May Tan juga menambah, ketika ini sedang berlakunya peralihan diperingkat global ke arah pelincir sintetik berkelikatan rendah disebabkan manfaatnya yang telah terbukti, seperti prestasi enjin yang lebih baik, tempoh penukaran pelincir yang dilanjutkan serta jimat bahan api. “Semuanya membawa kepada pengurangan kos pemililikan dan operasi, serta menjadi sangat penting dalam suasana ekonomi yang mencabar hari ini,” jelas beliau.

Sementara itu, pelancaran pelincir berkenaan disusuli pula dengan pengumuman 13 pemenang yang akan menyertai Shell Rimula Ultimate Stopover 2019. Setiap daripada mereka akan dibawa mengikuti perjalanan eksklusif lima hari empat malam yang ditanggung sepenuhnya ke Barcelona, bulan ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required