Minyak enjin Shell Rimula R6 LM 10W-40 dilancar di M’sia – tawar penggunaan pelincir 45% lebih rendah

2016-Shell-Rimula-R6-LM-diesel-lube-launch-10_BM

Shell Malaysia hari ini telah melancarkan minyak pelincir sintetik untuk enjin diesel kerja berat (HDDEO) terbaharu mereka iaitu Shell Rimula R6 LM 10W-40, yang diasaskan dari gas asli. Minyak pelincir yang dibuat dari minyak asas yang sangat bersih tersebut direka menggunakan teknologi PurePlus Shell untuk memanjangkan jangka hayat enjin, memanjangkan lagi tempoh jarak penukaran minyak pelincir dan mengurangkan penggunaan bahan api.

Ia juga disertakan bersama teknologi Aditif Adaptif Shell, yang membolehkan pengguna Rimula R6 mendapat perlindungan menentang kerosakan 53% lebih bagus berdasarkan had MB 228.51, seperti yang diukur semasa ujian enjin MB OM 646 LA. Rimula R6 LM turut menawarkan penggunaan bahan pelincir 45% lebih rendah berbanding had Volvo VDS-4, yang diukur pada ujian enjin Mack T12 300 h.

Minyak enjin terbaharu Shell ini juga menepati piawaian Institut Petroleum Amerika (API) CJ-4, yang memerlukan pelinciir direka untuk enjin yang menggunakan diesel mengandungi kandungan sulfur yang sangat rendah. Ini bermaksud minyak pelincir sintetik Rimula R6 boleh digunakan pada enjin yang menggunakan diesel Euro 5, yang sekarang ini ditawarkan di stesen minyak tertentu di seluruh negara.

Minyak pelincir Shell Rimula R6 LM in dijual pada harga RM572.60 untuk satu tong berkapasiti 20-liter. Shell juga menawarkan minyak pelincir diesel semi-sintetik Rimula R5 LE dengan harga RM354.40 untuk setiap tong berkapasiti 20 liter.

Sempena pelancaran Rimula R6 ini, Shell turut mengumumkan pertandingan global Shell Rimula 2016. Dalam pertandingan ini, lapan pemenang akan dibawa ke Afrika Selatan untuk cabaran pemanduan yang unik. Layari laman web Shell untuk maklumat terperinci berkenaan pertandingan tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required