Persatuan teksi mohon bantuan Majlis Senator untuk perjuangkan isu industri teksi di Dewan Negara

Persatuan teksi mohon bantuan Majlis Senator untuk perjuangkan isu industri teksi di Dewan Negara

Masih tidak selesai atau surut juga isu yang melanda industri teksi di Malaysia ini. Terkini, Gabungan Pertubuhan Teksi, Kereta Sewa, Limosin dan Teksi Lapangan Terbang SeMalaysia (GTSM) meminta bantuan Majlis Senator Malaysia untuk membawa isu berkaitan ke Dewan Negara.

Menurut laporan Bernama, Yang DiPertua GTSM, Kamarudin Mohd Hussain telah pun menyerahkan memorandum yang mengandungi tujuh tuntutan dengan matlamat memartabatkan kembali industri teksi negara kepada Presiden Majlis Senator Malaysia, Datuk Seri Khairudin Abd Samad. Malahan GTS turut berbesar hati melantik Khairuddin sebagai penaung persatuan tersebut.

“Majlis Senator Malaysia dilihat prihatin dengan isu yang diperjuangkan GTSM itu dan sedia membawanya untuk perhatian kerajaan. Saya juga akan bawa dan bahaskan isu ini di Dewan Negara pada masa akan datang supaya isu yang membelenggu pemandu dan industri teksi diambil maklum oleh kerajaan,” ujar Kamarudin.

Sambungnya lagi, GTSM mengharapkan usaha yang berkesan dapat dilakukan Majlis Senator Malaysia untuk pihaknya mendapat hak sama rata seperti yang dinikmati perkhidmatan e-hailing, seperti tidak perlu menjalani pemeriksaan Puspakom seawal tahun pertama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required