GALERI: Perodua Axia Advance vs Style – lebih gaya?

GALERI: Perodua Axia Advance vs Style – lebih gaya?

Daripada enam varian yang ditawarkan bagi model Perodua Axia 2019, terdapat dua varian yang perlu diberi perhatian, terutamanya jika anda sedang mencari kereta kompak dalam segmen A dengan senarai spesifikasi lengkap.

Pertama, tentulah Axia Advance, yang merupakan penawaran paling tinggi model berkenaan yang boleh anda beli, dan dijual pada harga RM43,190. Kedua, tentunya varian Style pada harga RM38,890, yang merupakan tambahan terbaru kepada Axia dan belum pernah ditawarkan sebelum ini. Ia nampak sangat meyakinkan di dalam imej crossover atau SUV yang digayakan oleh kereta terbabit.

Maka, kedua-dua inilah yang kami bawakan di dalam artikel ini, untuk membolehkan anda melihat dengan lebih dekat lagi perbezaan di antara kedua-duanya melalui galeri besar ini. Jika berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang kelengkapan varian-varian lain, sila rujuk artikel terdahulu yang telah kami sediakan.

Denyut nadi pada Axia facelift terbaru ini adalah sama. Ia menggunakan unit enjin yang sama, iaitu 1KR-VE VVT-i 1.0 liter tiga-silinder (67 hp/91 Nm). Untuk transmisi pula, kecuali varian Axia E yang datang dengan gear manual lima-kelajuan, varian-varian lain dilengkapi dengan transmisi automatik empat-kelajuan.

Di antara varian Style dan AV ini, kelainan dari sudut penggayaan memberi imej yang bebeza kepada Axia. Style yang lebih bergaya dengan kemasan plastik hitam keliling padan serta ketinggian yang bertambah 15 mm disebabkan penggunaan rim yang lebih besar (15-inci) serta adanya landasan atas bumbung. Varian lain pula hanya menggunakan rim 14-inci sebagai ciri standard.

Kelebihan pada Axia AV pula ialah kelengkapan keselamatannya. Selain ciri VSC yang kini ditawarkan pada varian GXtra ke atas, AV turut menerima pakej keselamatan Advanced Safety Assist (ASA) 2.0, yang turut digunakan pada Aruz. Sistem berkenaan merangkumi Pre-Collision Warning (PCW), Pre-Collision Braking (PCB), Front Departure Alert (FDA) dan Pedal Misoperation Control (PMC) – semuanya berfungsi melalui kamera pada cermin utama

Bagi anda, mana satu yang dirasakan lebih berbaloi dan tampil lebih menarik; Axia Style atau AV?

Perodua Axia Style 2019

Perodua Axia AV 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required