Renault Koleos facelift 2020 dipamer di PACE 2019

Renault Koleos facelift 2020 dipamer di PACE 2019

Renault Koleos facelift 2020 secara rasminya telah membuat penampilan sulung di Malaysia, di acara Premium Auto Car Expo (PACE) 2019 anjuran paultan.org yang berlangsung hujung minggu ini, 2 & 3 November 2019 bertempat di Setia City Convention Center. Dua varian ditawarkan, dengan tanda harga bermula RM179,888 bagi Koleos Standard manakala Koleos Signature pula dijual pada harga RM189,888.

SUV segmen-D ini masih mengekalkan enjin 2.5 liter NA empat-silinder dengan janaan kuasa 171 PS dan tork 226 Nm. Ia dipadankan dengan kotak gear X-Tronic CVT yang menyalurkan kuasa ke roda hadapan, menawarkan anggaran penggunaan bahan api sekitar 8.1 liter per 100 km.

Antara ciri yang dipertingkatkan untuk model facelift ini termasuklah bampar hadapan baru dengan tambahan kemasan krom yang dilanjutkan sehingga ke sekeliling lampu kabus. Bampar belakang juga menerima rekaan baru, menampilkan perincian krom tambahan dengan kemasan dua-tona.

Renault Koleos facelift 2020 dipamer di PACE 2019

Versi Koleos yang lebih murah dipadankan dengan roda 18-inci, sementara varian Signature menerima roda 19-inci. Malah warna luaran baharu turut diperkenalkan iaitu Amethyst Black, Millesime Red, dan Ultra Silver. Warna sedia ada Universal White dan Black Metallic masih dikekalkan.

Di dalam, ia didatangkan dengan sistem infotainmen R-Link2 8.7-inci baru dengan sokongan fungsi Apple CarPlay dan Android Auto, serta kedua-dua tempat duduk hadapan dengan larasan elektrik. Manakala tempat duduk belakang pula kini tampil dengan fungsi yang boleh dibaringkan untuk keselesaan optimum. Bumbung panoramik pula hanya untuk Koleos Signature. Kedua-dua varian juga menerima tailgate larasan kuasa automatik sebagai standard.

Renault Koleos facelift 2020 dipamer di PACE 2019

Model ini ditawarkan dengan jaminan pengeluar selama lima-tahun tanpa had perbatuan serta penyelenggaraan percuma juga selama lima-tahun atau 100,000 (yang mana tiba dahulu).

Bagi tempahan yang dibuat dalam bulan November, pembeli boleh menikmati ganjaran sehingga RM15,000 dengan menukar milik kenderaan sedia ada – nilai akan ditambah dengan apa yang ditawarkan selepas proses penilaian kenderaan terbabit. Selain itu, Koleos baru ini juga ditawarkan melalui program langganan Renault dengan bayaran bulanan bermula RM2,299.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required