Volkswagen Beetle Retro edisi terhad di PACE 2019 – tiga unit sahaja, dua warna, berharga RM170,539

Volkswagen Beetle Retro edisi terhad di PACE 2019 – tiga unit sahaja, dua warna, berharga RM170,539

Volkswagen Beetle merupakan ikon yang tidak memerlukan pengenalan panjang di dalam dunia automotif. Walaupun telah diberhentikan pengeluarannya, status dan sejarah panjangnya telah meletakkan Beetle pada tahap tersendiri dan akan sentiasa didambakan oleh peminat-peminatnya.

Untuk pasaran Malaysia, selepas pengenalan Collector’s Edition Julai lalu, kini ada satu lagi versi edisi terhad untuk Beetle yang ditawarkan ketika acara Premium Auto Car Expo (PACE) 2019 – Volkswagen Beetle Retro Edition.

Dijual pada harga RM170,593, kelainan yang ditampilkan hanyalah perbezaan bagi aksesori Retro yang bernilai RM17,498. Tambahan atau kelainan berkenaan termasuk rim 17-inci Circle White, spoiler belakang, aluminium scuff dan juga VW Tint. Lebih unik, hanya ada tiga unit versi ini dihasilkan – dua daripadanya dalam warna biru dan sebuah dalam warna putih, seperti yang dilihat ini.

Selebihnya, tiada perubahan dilakukan terhadap unit edisi terhad ini. Ia kekal menggunakan enjin empat-silinder petrol 1.2 liter TSI yang mampu menghasilkan 103 hp pada 5,000 rpm dan 175 Nm tork pada 1,550 rpm. Kuasa berkenaan disampaikan kepada roda hadapan melalui transmisi klac berkembar tujuh kelajuan.

Dari sudut keselamatan, sama seperti versi sebelum ini, ia dilengkapi antaranya dengan ABS dan BA, kawalan cengkaman, ESC, bantuan mula mendaki dan lain-lain. Ada yang berminat dengan edisi terhad Beetle yang satu ini? Bagaimana dengan rekaan rim dan tambahan lain, berbaloi dengan harga yang dikenakan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required