Mitsubishi akan bawa tujuh kereta khas ke TAS 2020

Mitsubishi akan bawa tujuh kereta khas ke TAS 2020

Mitsubishi telah mengumumkan tujuh kenderaan yang akan dibawa ke Tokyo Auto Salon 2020, dan ia terdiri daripada lima model asas (ada yang menggunakan model asas sama tapi berbeza ubah suai) iaitu eK Cross, Delica D:5, Outlander PHEV, Eclipse Cross dan Super Height K-Wagon.

Buat masa ini juga, Mitsubishi baru mendedahkan perincian untuk lima model pameran tersebut, bermula dengan eK Cross Wild Beast Concept yang cuba mengetengahkan konsep “rupa outdoor dengan rasa ceria”. Ubah suainya termasuk kemasan hitam keliling lengkuk roda dan bampar, side skirt, grafik camo kelabu, rak bumbung dan tayar all-terrain Toyo Tires Open Country R/T.

Seterusnya adalah Eclipse Cross Weekend Explore Specification, yang datang dengan suspensi boleh laras daripada Air Force Suspension Japan, dan membenarkan ketinggian kenderaan dinaik atau diturunkan menggunakan alat kawalan jauh atau aplikasi dalam telefon pintar.

Mitsubishi akan bawa tujuh kereta khas ke TAS 2020

Kereta ini juga mendapat rak bumbung dan rim offroad Rays Team Daytona M9 yang dibalut dengan tayar Toyo. Sebagai tambahan, Eclipse Cross yang dibuat khas ini turut akan digunakan untuk membuat demonstrasi aplikasi sistem audio “Weekend Explorer” yang boleh disambung dengan telefon pintar.

Mengikuti trend SUV, Mitsubishi juga akan membawa Outlander PHEV NERV, di mana ia adalah satu projek kolaborasi antara Mitsubishi dan Gehirung Co. sebagai kenderaan bantuan bencana. Antara peralatan penting pada model ini adalah antena satelit planar KYMETA u7 buatan Kymeta Corporation dari Amerika Syarikat, yang menyediakan servis sambungan internet melalui komunikasi satelit oleh SKY Perfect JSAT Corporation.

Badan kenderaan ini turut dibalut sepenuhnya oleh NERV dan menggunakan rim Crimson Lycan yang dibalut dengan tayar Toyo. Memandangkan Outlander PHEV NERV ini adalah sebuah kenderaan plug-in hybrid, ia boleh membekalkan tenaga buat sementara kepada komuniti waktu kecemasan.

Dua lagi model yang didedah adalah van Delica D:5, dengan yang pertama sebelum ini digunakan sebagai kenderaan sokongan oleh pasukan New Zealand waktu Piala Ragbi Dunia 2019. Van ini diwarnakan hitam, dengan logo All Blacks dan dipasang dengan rim Advan Racing RZII serta tayar Yokohama Geolandar X-AT G016.

Delica yang seterusnya mempunyai perubahan yang lebih jelas termasuk lampu berbentuk bulat dan gril dengan jalur yang lebih rapat. Ia dihasilkan dengan input daripada pengarah terkenal Jepun, Terry Ito yang mahu menjadikannya lebih “comel dan mesra”. Rim menggunakan unit Daytona SS dan dibalut tayar Yokohama Geolandar CV G058

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required