KTMB tambah set tambahan bagi ETS sempena CNY

KTMB tambah set tambahan bagi ETS sempena CNY

Sempena dengan sambutan perayaan Tahun Baharu Cina (CNY) yang bakal disambut hujung minggu hadapan, Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) akan menambah dua unit perkhidmatan kereta api (ETS) baharu bagi memenuhi permintaan yang lebih tinggi.

Menurut Menteri Pengangkutan Anthony Loke Siew Fook, perkhidmatan ini akan disediakan untuk laluan KL Sentral-Butterworth, Padang Besar.

“Kita telah mendapat kelulusan untuk kedua-dua set kereta api baharu ini yang boleh digunakan serta merta bagi tempoh lima hari dari 20 hingga 24 Januari (KL Sentral – Butterworth, Padang Besar) dan dari 27 hingga 31 Januari (Butterworth, Padang Besar-KL Sentral),” katanya seperti yang dilaporkan menerusiBernama.

Jelasnya, terdapat penambahan tempat duduk sebanyak 12,480 termasuk 1,440 bagi kelas perniagaan. Bagi yang mahu menggunakan perkhidmatan ETS untuk pulang ke kampung halaman atau mana-mana destinasi pilihan sempena CNY, tiket boleh dibeli mulai hari ini.

Sebelum ini, Kementerian Pengangkutan juga telah memaklumkan, KTMB akan melaksanakan kadar tambang fleksi mulai 1 Mac ini. Di mana tambang ditentukan berdasarkan pilihan perjalanan penumpang, di samping itu, ia akan memberi mereka peluang untuk membuat pelan perjalanan dan pilihan mengikut keperluan mereka. Tiket tambang Flexi akan dibuka mulai 15 Jan ini untuk perjalanan di antara 1 hingga 31 Mac.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required