Pusat Latihan Serantau Volvo baharu di Petaling Jaya ganti fasiliti di Seksyen 16 Shah Alam sebelum ini

Pusat Latihan Serantau Volvo baharu di Petaling Jaya ganti fasiliti di Seksyen 16 Shah Alam sebelum ini

Setelah sekian lama beroperasi di Seksyen 16 Shah Alam, hari ini secara rasmi Pusat Latihan Serantau Volvo berpindah dan beroperasi di fasiliti baharu, bertempat di Menara Symphony, Seksyen 13, Petaling Jaya. Bukan sahaja pusat latihan berkenaan, malah pejabat operasi Volvo Cars Malaysia (VCM) yang sebelum ini terletak di sebelahnya iaitu di PJ33 turut berpindah ke bangunan yang sama.

Menurut VCM, ruang terbaharu ini memainkan peranan penting untuk menjalankan latihan bidang teknikal dan bukan teknikal sebanyak 7,500 jam kerja bagi kakitangan dan pengedar kereta Volvo di seluruh rantau Asia Pasifik.

“Malaysia merupakan hab yang paling sesuai kerana negara ini menawarkan infrastruktur yang baik dan tenaga kerja tempatan yang berkemampuan melaksanakan fungsi-fungsi serantau. Pusat latihan ini dan perkhidmatan perkongsian yang lain seperti Kluster Kewangan, Hab Teknikal, dan Perolehan yang beroperasi di sini dijangka menjana keuntungan perkhidmatan eksport lebih daripada RM100 juta dalam jangka masa 5-7 tahun akan datang,” kata Encik Nalin Jain, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia.

Dalam majlis yang, VCM turut menyatakan bahawa mereka terus komited untuk meningkatkan pengalaman hujung ke hujung bagi setiap pelanggan Volvo. Rangkaian pusat pengedar Volvo di Malaysia kini dilengkapi dengan pasukan selepas jualan terlatih.

Tahun lalu, 90% daripada pusat pengedar Volvo turut dilengkapi dengan perisian Volvo Personalised Service (VPS). Perubahan ini membolehkan Volvo memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan mereka dan sekaligus meningkatkan lagi prestasi perniagaan.

“Sebagai pembuat kereta, kami bukan sahaja menyampaikan mobiliti kepada pengguna. Kami juga mementingkan pengalaman pelanggan kerana kami memahami bahawa pengalaman yang baik boleh membina kepercayaan terhadap jenama. Sebab itulah kami bertekad menyampaikan perkhidmatan jualan dan selepas jualan yang terbaik,” kata Encik Nalin lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required