Harley-Davidson Fat Boy 30th Anniversary – 2,500 unit

Harley-Davidson Fat Boy 30th Anniversary – 2,500 unit

Fatboy adalah antara nama model Harley-Davidson yang popular, dan ia dijadian lebih ikonik dengan kemunculan dalam filem “Terminator 2: Judegment Day”. Nama model itu sahaja sudah digunakan selama 30 tahun, dan bagi menyambut pencapaian itu, H-D mengeluarkan model istimewa Fat Boy 30th Anniversary.

Hanya 2,500 unit akan dihasilkan untuk seluruh dunia dan harga yang ditetapkan di Amerika Syarikat adalah USD 21,949 (RM90,549). Fat Boy pertama yang dikeluarkan pada tahun 1989 menggunakan rekaan asas daripada Hydra Glide, tetapi yang baru ini pula menggunakan casis Softail 2018.

Penggeraknya adalah enjin v-twin Milwaukee Eight 114 yang mempunyai kapasiti enjin 1,868 cc, digabungkan bersama transmisi Cruise Drive enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa sebanyak 161 Nm yang disampaikan kepada roda belakang melalui sistem tali sawat.

Fat Boy 30th Anniversary cuma ditawarkan dalam warna Vivid Black, dengan beberapa bahagian mempunyai kemasan gangsa, sementara lampu hadapan pula menggunakan LED bersama perumah baru. Rim aluminium penuh Lakester masih lagi dikekalkan untuk model ini, dengan lebar 160 mm di hadapan dan 240 mm di belakang.

Di atas tangkinya yang berkapasiti 18.9 liter, anda akan dapat melihat plet khas yang menandakan ia adalah edisi khas, berserta nombor keluaran. Berat keseluruhan model ini adalah 304 kg dan tinggi tempat duduk adalah 658 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required